اظهارات تکان دهنده رییس پلیس پیشگیری گیلان؛
تابناک / رییس پلیس پیشگیری گیلان گفت:طلاق در گیلان از فراوانی زیادی برخوردار است، گاه دوبار ازدواج پیش می آید و فرزندان با ناپدری زندگی می کنند و دچار خشونت و آسیب می شوند و از خانه فرار می کنند.
کد خبر: ۸۰۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 18 December 2019
فرار بالغ بر ۱۰۰ زن و دختر گیلانی از خانه در سال جاری/طلاق در گیلان از فراوانی زیادی برخوردار است/فقط به پلیس نگویند بگیرید و نگهدارید
 
 
تابناک / رییس پلیس پیشگیری گیلان گفت:طلاق در گیلان از فراوانی زیادی برخوردار است، گاه دوبار ازدواج پیش می آید و فرزندان با ناپدری زندگی می کنند و دچار خشونت و آسیب می شوند و از خانه فرار می کنند.
 

سرهنگ فلاح کریمی، رییس پلیس پیشگیری گیلان در نشست «وضعیت فرار دختران و زنان از منزل در گیلان» با بیان اینکه آسیب تعقیب در پی ندارد مانند طلاق یا خودکشی، اما جرایم چیزی است که در فعل یا ترک فعل مستوجب مجازات است و ما با هر دو سروکار داریم و یکی از آسیب ها فرار دختران و زنان از خانه است گفت: البته هم فرار و هم فقدان چون بعضی ها از منزل می روند و بعد اصلا معلوم نیست سرنوشتشان چی شده است. حوزه کارکردی پلیس نیز طی این فرایند است.

وی با بیان اینکه ابتدا پلیس، سنتی و در خدمت به سلاطین بود گفت: بعد شد پلیس حرفه ای و در دوره ای هم می گفتند پلیس جامعه محور، سپس شدیم پلیس حل مساله یعنی باید مساله را کالبد شکافی کرده و با مردم درمیان بگذاریم و راه حل پیدا کنیم و امروز می گوییم پلیس هوشمند.

البته این شعار را می دهیم ولی هنوز به این مرحله نرسیده و باید تلاش باید کنیم تا مشکلات مردم را از قبل ببینیم و در راستای حل مسایل گام های اساسی برداریم. گاه از شش صبح تا ۱۰ شب در اداره درگیر همین مسایل فرار و فقدان زنان و دختران با طیف سنی مختلف مواجه هستیم.

وی با ارایه آمار مقایسه ای گفت: در هشت ماهه ۹۷ تعداد ۱۵۴ نفر فرار از منزل در سامانه ثبت شده(چون تعدادی از خانواده ها بخاطر حفظ آبرو و… اصلا اعلام نمی کنند. در هشت ماهه سال ۹۸ نیز ۱۲۴ نفر ثبت شده اند. (۳۶ نفر مرد داریم) یعنی میزان فرار زنان و دختران از منزل بیشتر است. اما چرا؟ شاید برای اینکه گوش هایی برای شنیدن حرف های دختران و زنان نیست. در بین این آمار ۶۷ درصد مجرد و ۳۳ درصد متاهل هستند.

وی محدودیت مطلق و آزادی مطلق را زمینه ساز این آسیب ها برشمرد و گفت: طلاق در گیلان از فراوانی زیادی برخوردار است، گاه دوبار ازدواج پیش می آید و فرزندان با ناپدری زندگی می کنند و دچار خشونت و آسیب می شوند و از خانه فرار می کنند.

کریمی با بیان اینکه گاه از پلیس حل مشکلات کودکان کار را می خواهند افزود: آیا پلیس با باتوم و سپر باید برود جلوی بچه ها را بگیرد؟! ما با بهزیستی مکاتبه کردیم و خواستیم جایی را برای این افراد مشخص کنند. نباید بگوییم جمع آوری کودکان کار بلکه باید بگوییم هدایت کودکان کار.

وی با اشاره به اینکه به اعتقاد صاحبنظران امروزه «محیط» است که فرزندان را بدنیا می آورد اظهار کرد: در محلات بگردید ببینید این فرزندان با چه وضعیتی آنجا زندگی می کنند! تا کی باید اینطور ادامه بدهیم؟! این مشکلات با بگیر و ببند و کیفر حل نمی شود. ما هم مثل شما درد داریم و مسایل را می بینیم. می خواستیم مرکزی برای زنان آسیب دیده باشد. متاسفانه تجاوز به زنان زیاد است و یا زنان در معرض آسیب هستند و مانمی توانیم کتمان کنیم. از سوی دیگر دسترسی به برخی مدیران در پلیس یا کلانتری و دادگستری ممکن است برای این افراد سخت باشد. بنابراین کمیته امداد یا بهزیستی باید مراکزی برای حمایت از این زنان آسیب دیده درست کنند .

وی خطاب به مسولان گفت: آقایانی که در صندلی های ارشد استان نشسته اند بیایند راهکار بدهند، فقط به پلیس نگویند بگیرید و نگهدارید. کسی نیست صداهای خاموش زنان و دختران را بشنود و راهکار ارایه بدهد فقط می گویند بگیرید!! ولی مشکل اینها با گرفتن و شلاق و جریمه حل نمی شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار