فرماندار کارون با اشاره به ادامه آبگرفتگی در نقاط مختلف این شهرستان گفت: سطح آب در حال کاهش است اما هنوز آبگرفتگی ادامه دارد و نمی‌توان گفت که آب چه زمانی کاملا از شهرستان کارون تخلیه می‌شود.
کد خبر: ۸۰۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 18 December 2019

معصومه خنفری با اشاره به ادامه آبگرفتگی معابر و برخی منازل شهرستان کارون اظهار کرد: در کارون چند مشکل وجود دارد؛ در گذشته مسیر طبیعی بارندگی‌ها به سمت رودخانه کارون بود اما در حال حاضر جاده ساحلی شهر، سدی در برابر خروج آب‌های سطحی به سمت رودخانه شده است.

وی افزود: همچنین در گذشته از محدوده منطقه گاومیش‌آباد تا منطقه گندم‌کار، یک تالاب قدیمی وجود داشت که مردم به تدریج در این محدوده خاک‌ریزی و ساخت و ساز کرده‌اند.

فرماندار کارون گفت: در طی زمان، این قسمت به دلیل اینکه تالاب بوده نشست کرده و در سیل امسال و بارندگی‌های اخیر به دلیل بالا آمدن سطح سفره‌های زیرزمینی، خاک‌هایی که مردم برای پر کردن تالاب از آن استفاده کرده بودند، شسته شده و سطح منطقه بیش از پیش پایین آمده است.

وی با اشاره به بالا آمدن سطح سفره‌های زیرزمینی آب در شهرستان کارون، تصریح کرد: زیر موزاییک منازل آب بالا آمده و وضعیت بسیار بد است.

خنفری در خصوص ورود آب به بیمارستان سینا در بارندگی دو روز گذشته، گفت: آب وارد محوطه بیرونی بیمارستان شده اما وارد ساختمان نشده است و آب قسمت بیرونی در حال تخلیه است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تامین امکانات جهت تخلیه آب نسبت به روزهای اول بهتر است و شرکت‌های ملی حفاری، صنایع فولاد و توسعه نیشکر به منظور تخلیه آب در مناطقی از جمله گاومیش‌آباد، درویشیه، شکاره ۳، قلعه چنعان و کوت‌عبدالله، شرکت‌های معین شهرستان کارون هستند.

فرماندار کارون افزود: با استفاده از دستگاه‌های مکنده و افزایش تعداد پمپ‌ها در حال مدیریت شرایط هستیم. سطح آب در حال کاهش است اما هنوز آبگرفتگی ادامه دارد و نمی‌توان گفت که آب چه زمانی کاملا از شهرستان کارون تخلیه می‌شود.

خنفری عنوان کرد: احتمالا آب معابر تا روز شنبه تخلیه می‌شود و بعید است که مدارس در این روز تعطیل اعلام شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار