به دنبال آبگرفتگی اخیر در شهرهای خوزستان مطرح شد
نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به اینکه در چند روز گذشته به دنبال ۱۱۲ میلی متر بارندگی در ظرف سه ساعت شاهد آب گرفتگی ۸۰ درصد شهر به دلیل مشکلات زیر ساختی در شبکه فاضلاب بودیم، گفت: ما نیاز به یک عزم و بودجه ملی برای ساماندهی شبکه فاضلاب داریم.
کد خبر: ۸۰۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 24 December 2019

غلامرضا شرفی با اشاره به آخرین وضعیت آبادان پس از بارش های چند روز گذشته، بیان کرد: متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در زیرساخت فاضلاب از قبل وجود داشت، این رحمت الهی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است. فاضلاب آبادان گنجایش حمل حجم بالایی از آب های سطحی را ندارد و به دنبال بارش های شدید فاضلاب طغیان می کند و موجب آب گرفتگی معابر شهری و منازل مردم می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در چند روز گذشته به دنبال ۱۱۲ میلی متر بارندگی در ظرف سه ساعت شاهد بودیم که حدود ۸۰ درصد آبادان را آب گرفت و آب راه ها به زیر آب رفته به طوری که تردد ماشین ها به دلیل عمق بالای آب ممکن نبود و به دنبال آن منازل مردم نیز در مناطق متوسط نشین شهر به زیر آب رفت.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: فاضلاب آبادان سالیان سال است که دچار مشکل بوده و بعد از جنگ که آسیب جدی به زیرساخت های آن وارد شد آنطور که باید بازسازی و احیا نشد. در شرایط عادی نیز شبکه فاضلاب نمی تواند بیشتر از ۲۴ میلی متر بارندگی را به خارج از شهر هدایت کند. امروز که تکنولوژی پیشرفت کرده و شهرسازی نوین مرسوم است نباید با کمترین بارش شاهد چنین وضعیتی در شهرها باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: بنده حتی از مشکلاتی که پس از ۱۲ میلی متر بارش در سطح شهر ایجاد می شود را فیلم رفته و به وزیر سابق نیرو نشان داده بودم ما نیاز به یک عزم ملی و بودجه ملی برای ساماندهی شبکه فاضلاب داریم. متاسفانه ما در بخش عملیاتی تصمیم جدی نمی گیریم. ما نیاز به تخصیص بودجه متناسب و عنایت دولت برای حل این معضل در سطح استان هستیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: اکنون در ۳۰ الی ۴۰ درصد آبادان آب همچنان راکد است و مدارس تعطیل شده است. به دنبال معضل ریزگردها ما شاهد تعطیلی شرکت ها و کارمندان هستیم و به دنبال بارش شاهد تعطیلی مدارس. این وضعیت مشکل آفرین است. به دنبال بارش ها ما شاهد بودیم که فرودگاه بین المللی آبادان و ترمینال ها و سالن های مسافری آن را آب گرفت. بنده در همان ساعات اولیه که با مسئول آبفای استان صحبت می کردم اعلام کرد که ما اکنون در تلاش هستیم که تاسیسات خودمان به زیر آب نرود و آسیب نبیند وگرنه تا چند روز آب قطع خواهد بود. این نشان می دهد حتی تاسیسات فنی ما نیز در زمان بحران دچار آسیب می شود.

شرفی در پایان با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیکی آبادان بیان کرد: آبادان ارتفاع زیادی نسبت به مدمتوسط دریا ندارد و در بین دو آب راه بزرگ محصور است. خاک در اینجا بیشتر رس است و توانایی جذب بالای آب را ندارد. درخواست داریم مسئولان به طور جدی موضوع شبکه فاضلاب را دنبال کرده تا یکبار برای همیشه این معضل حل شود تا دیگر با هر بارش شاهد آسیب به اموال مردم نباشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار