نماینده ولی فقیه در استان خبرداد:
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک ۴ هزار میلیارد تومانی به مردم خوزستان برای رفع مشکل فاضلاب، گفت: عمده دغدغه ما در اهواز آب آشامیدنی است چراکه در عمده مناطق، آب و فاضلاب با هم تلاقی دارند.
کد خبر: ۸۰۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ 22 December 2019

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد امروز، یکم دی‌ماه در جریان بازدید از منطقه آب گرفته "شهرک دانشگاه" اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی‌های اخیر در خوزستان، اظهار کرد: در پی این بارندگی، در اهواز ۱۳ نقطه را شناسایی کردیم و نیروهای جهادی در حال تلاش و خدمت‌رسانی به مردم در این مناطق هستند. مسئولان، شهرداری، آتش نشانی، آب و فاضلاب و مدیریت بحران استان، شب و روز در کنار مردم بودند و آب‌ها را تخلیه کردند.

وی با بیان اینکه من مسئولیت اجرایی ندارم اما با وظیفه نظارتی وضعیت پیش آمده را بررسی کرده و همه موارد و موضوعات جمع‌آوری شده منتقل می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم آنهایی که وضعیت معیشتی ضعیفی دارند برای جبران خسارت‌هایشان در اولویت قرار گیرند.

موسوی‌فرد بیان کرد: در این بارندگی شاهد آبگرفتگی یک متر و در بعضی خانه‌های منطقه "چهارراه زند" اهواز، تا دو متر آبگرفتگی بودیم. اکنون که آب در عمده محلات اهواز تخلیه شده، منطقه به منطقه همچون محلات بهارستان، معین‌زاده، شهرک اهواز، عین دو و شهرستان کارون سرکشی و بررسی می‌کنیم.

امام جمعه اهواز حضور نیروهای جهادی، دانشجویان، بسیجیان و حوزه‌های علمیه پس از بارندگی اخیر در بین مردم را اتفاقی خوب عنوان کرد و افزود: مشاهده می‌شود که خیران، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این موضوع ورود پیدا کردند و در راس همه این‌ها مقام معظم رهبری فرمان صادر کردند که در حد توان مشکل حل شود‎؛ من هم قول پیگیری می‌دهم.

 وی با تأکید بر اینکه عمده دغدغه ما در اهواز آب آشامیدنی است چراکه در عمده مناطق، آب و فاضلاب با هم تلاقی دارند، گفت: رسیدگی به این موضوع در برنامه است. برخی مسئولان زمان ساماندهی فاضلاب اهواز را ۵ سال اعلام کرده‌اند اما با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک ۴ هزار میلیارد تومانی به مردم، سعی می‌کنیم این موضوع در کوتاه مدت انجام شود و نمی‌گذاریم همانگونه که در اوایل انقلاب پول فراوانی به خرمشهر سرازیر شد اما سوء‌مدیریت‌ها نگذاشت آن اتفاقی که باید رخ دهد، در اهواز هم اتفاق بیفتد. به این منظور در اهواز تلاش می‌کنیم نظارت دقیق انجام شود و قرارگاه خاتم‌الانبیا و بچه‌های جهادی را هم وارد کار خواهیم کرد.

موسوی‌فرد بیان کرد: الان مردم نگران هستند اگر چند روز دیگر باران ببارد چه کنند. بنابراین نیروهای جهادی در کنار مردم در محلات هستند. مردم از سراسر ایران به کمک مردم خوزستان و اهواز بیایند و بدانند هر بارندگی، زلزله و آسیب و بلایی که پیش می‌آید، همه مردم دنیا در امتحان قرار می‌گیرند. بنابراین ساکنان اهواز که آسیب‌دیده نیستند به مردم آسیب‌دیده کمک کنند و پذیرای آن‌ها باشند. همچنین حسینیه‌ها نیز در چنین شرایطی درهای این اماکن را به روی همشهری‌هایشان باز کنند تا دغدغه مردم کم شود.

امام جمعه اهواز گفت: اگر مردم خوزستان دست نیاز به سوی مردم کشور دراز می‌کنند نه از جهت ذلت و خواری است. چون خوزستان یکی از شریان‌های حیاتی کشور است و همه مردم ایران از ذخایر آن متنفع می‌شوند، از این منظر هم شده به مردم استان کمک کنند. البته اگر کمک‌ها از این جنبه نباشد،‌ از بُعد اسلامی این وظیفه بر دوش همه قرار دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار