بهتره بدونید پول و رفاه مالی به تنهایی نمی تونه عامل شادی و خوشحالی مردم یک کشور باشه و فاکتور های زیادی در مورد این موضوع وجود داره و برای این تحقیق ۱۵۶ کشور مختلف مورد بررسی و نظر سنجی قرار گرفت و همه کشورها به ترتیب رتبه بندی شدند که در ادامه با ۱۰ تا از شاد ترین مقاصد دنیا در سال ۲۰۱۸ آشنا میشید.
کد خبر: ۸۰۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶ 22 December 2019

 

۱- فنلاند

 

فنلاند

فنلاند به عنوان شاد ترین کشور دنیا در سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته میشه و رتبه سطح شادی در این کشور ۷٫۶۳۲ است که سیستم آموزشی دقیق، خدمات بهداشتی ارزان قیمت، شبکه های احتماعی قوی و شرایط کار فوق العاده مهم ترین عامل اون به حساب میاد. مدارس این کشور کیفیت آموزشی خیلی بالایی دارند و تقریبا ۸۳ درصد از شهروندان کشور تحصیلات دانشگاهی دارند. شرایط این کشور به نحوی سازماندهی شده که سطح شیوه زندگی بین غنی و فقیر چندان متفاوت نباشه و همه مردم در شرایط مطلوبی زندگی کنند.

۲- نروژ

نروژ

نروژ کشوری زیبا که به عنوان شاد ترین، امن ترین، سالم ترین، تحصیل کرده ترین کشور دنیا شناخته میشه که میزان بیکاری در اون ۳٫۴ درصده و همه مردم این کشور در سال ۵ هفته تعطیلات دارند. میزان جرم و جنایت در این کشور به شدت پایینه. فاکتور هایی مثل آزادی، صداقت، سلامت و درآمد خوب در کنار شرایط ایده آلی که دولت برای مردم فراهم کرده از مهم ترین عوامل شادی در این کشور به حساب میاد. به علاوه باید بددونید این کشور به داشتن چشم انداز های طبیعی شگفت انگیز و حیوانات مختلف هم شهرت زیادی داره.

۳- دانمارک

دانمارک

دانمارک سومین شادترین کشور جهان که مهم ترین فاکتور های تاثیر گذار در این موضوع  امنیت، اعتماد، سلامت، ثروت و آموزش عالی به حساب میاد. حکومت در این کشور با شفاف سازی کامل عمل می کنه و شرایط مطبوعی رو برای زندگی مردم قراهم میکنه و حس برابری در همه کشور به شدت احساس میشه. کپنهاگ یکی از سبزترین کشورهای جهانه
که به خاطر همبستگی، غذا و نوشیدنی در دنیا شناخته شده است. دولت این کشورمالیات زیادی از مردم اخذ می کنه و در عوض
 مراقبت های بهداشتی، اجتماعی و حقوق بازنشستگی برای همه مردم به صورت رایگان انجام میشه.

۴- ایسلند

ایسلند

ایسلند کشوری صلح آمیز، غنی و زیبا که ۸۰ درصد مردم اون شاغل هستند. و تقریبا ۷۹ درصد از زنان این کشور امنیت و رضایت شغلی مطلوبی دارند. میزان جرم و جنایت در این کشور به شدت پایینه و برابری جنسیتی یکی از مهم ترین فاکتور های حاکم در کشور محسوب میشه. میانگین عمر مردم دانمارک ۸۲ ساله و مالیات در این کشور به نسبت زیاده و در عوض مردم هزینه های پزشی، بیمارستان، تحصیلات، زایمان و مراقبت های رایگان دریافت می کنند.

۵- سوئیس

سوئیس

پنجمین کشور شاد دنیا نرخ بیکاری در اون فوق العاده پایینه و مالیات کمی از مردم اخذ میشه. دستمزد ها و حقوق ها در این کشور خیلی زیاده و از نظر اقتصادی یکی از قوی ترین کشور های دنیا به حساب میاد. ورزش یکی از برنامه های روزانه اکثر مردم سوئیس محسوب میشه. داشتن بهترین دانشگاه ها، مراقبت های بهداشتی و بیکاری کم در کنار طبیعت بی نظیر این کشور از مهم ترین عوامل شاد بودن کردم این کشور به حساب میاد.

۶- هلند

هلند

هلند یکی از شاد ترین کشور های دنیا که یانگین عمر مردم اون حدود ۸۱ ساله و یکی از بهترین سیستم ها مراقبت های پزشکی رو در تموم دنیا داره. از سالم ترین و سبز ترین کشور های دنیا که سیستم های امنیتی بی نظیری داره و کیفیت داشگاه ها و مدارس و شرایط دستمزد و بازنشستگی در اون واقعا ایده آله.

۷- کانادا

کانادا

کانادا شادترین کشور در میان تمام کشورهای آمریکای شمالی که مردم در اون سطح زندگی بالایی دارند و تقریبا ۸۰ درصد از کانادایی ها خانه و ماشین دارند. نرخ جرم و جنایت در اون به شدت پایینه و استاندارد های بالای زندگی و وجود امکانات و زیر ساخت های مختلف از مهم ترین عوامل شادی مردم این کشور به حساب میاد. به علاوه این کشور مالیات زیادی داره ولی در عوض هزینه های مراقبت های پزشکی در اون کاملا رایگانه.

۸- نیوزلند

نیوزلند

نیوزلند یکی از امن ترین کشور های دنیا برای زندگی که سیستم آموزشی فوق العاده ای داره و تموم فضای کشور پر از طبیعت و مناظر شگفت انگیزه. شاخص سطح شادی در این کشور ۷٫۳۲۴ و به عنوان هشتمین شهر شاد دنیا شناخته میشه.

۹- سوئد

سوئد

یکی از شاد ترین کشور های دنیا که مردم اون درآمد بالایی دارند و بین مردم و دولت اعتماد زیادی وجود داره و حدود ۷۴ درصد از اون ها شغل دارند. ساعت کاری در این کشور کم و وقت گذرانی با خانواده و دوستان زیاده و میزان جرم و جنایت، ایمنی بالا این کشور رو به شاد ترین کشور دنیا تبدیل کرده.

۱۰- استرالیا

استرالیا

استرالیا یکی از بزرگترین قدرت های اقتصادی جهان با تولید ناخالص ۱٫۵ تریلیون دلار محسوب میشه و تقریبا ۷۴ درصد از مردم این کشور مدرک دبیرستان دارند. در این کشور تعادل زیادی بین کار و زندگی وجود داره و سطح استرس به شدت پایینه و همین عوامل موجب قرار گرفتن این کشور در بین شاد ترین کشور های دنیا شده.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار