جمالی نوبندگانی بیان کرد: وقتی همه چیز مشخص است این همه کش‌دار کردن قضیه برای چیست؟ نباید نگاه به«FATF» سیاسی و جناحی باشد بلکه باید کاملا فنی مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۰۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 24 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا:محمدجواد جمالی نوبندگانی درباره پیوستن ایران به «سازمان مالی FATF» و تصمیم‌گیری درخصوص لوایح پولی و بانکی که مدت‌هاست در مجمع تخشیص مصلحت نظام مانده است، گفت: معتقدم تمامی ابعاد پیوستن ایران به «سازمان مالی FATF» از نظر قضایی، سیاسی، روابط بین الملل و امنیت باید بررسی شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: این گفته می‌شود تمامی ابعاد بررسی شود، یعنی این‌که ببینیم چه مزایا و معایبی برای ما دارد.

وی ادامه داد: باید بررسی کنیم پیوستن ما به «سازمان مالی FATF» از نظر اقتصادی چه دستاوردی دارد؛ از این نظر چه اتفاقاتی را برای ما رقم خواهد زد، روابط بین الملل‌مان را در چه سطحی قرار می‌دهد و از نظر سیاسی چه چیزی رخ می‌هد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بررسی پیوستن ما به «سازمان مالی FATF» را در یک فضای کاملا تخصصی انجام دهند و تمامی مزایا و معایب باید توسط کارشناسان و در حوزه تحصصی‌شان مورد تحقیق قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام همان طور که از اسم‌شان مشخص است با در نظر گرفتن شرایط کشور تصمیم بگیرند، اگر می‌توانند تصویب کنند اگر نمی‌توانند نکند.

جمالی نوبندگانی بیان کرد: وقتی همه چیز مشخص است این همه کش‌دار کردن قضیه برای چیست؟ نباید نگاه به«FATF» سیاسی و جناحی باشد بلکه باید کاملا فنی مورد بررسی قرار گیرد.

وی درباره این‌که عده‌ای در گذشته موافق «FATF» بودند اما امروز به مخالفان آن تبدیل شده‌اند، گفت: شاید کسانی که در گذشته به این لوایح رأی دادند آن زمان دقت نکردند مسئله چیست و این یکی از ضعف‌های موضوع است که چرا در زمان خودش بررسی درستی صورت نگرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: امیدوارم طرفین ماجرا برای هم وزنی قائل شوند و اجازه دهند نقدها گفته در ترارزو قرار گیرد تا مشاهده شود وزن به کدام سمت است و انشاالله هم مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیمی می‌گیرد که به نفع کشور باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار