مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد:
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: بخش اعظم حفاری چاه های تولید نفت و گاز کشور در چهل سال گذشته با تلاش متخصصان و کارکنان و کاربست ناوگان حفاری این شرکت محقق شد.
کد خبر: ۸۰۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 25 December 2019

سید عبدالله موسوی در آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران که در اهواز برگزار شد، ضمن تبریک این مناسبت به کارکنان صنعت نفت و حفاری، اظهار کرد: ملی حفاری از شرکت های بزرگ در عرصه صنعت راهبردی حفاری در منطقه غرب آسیا است.

وی افزود: این شرکت هم اکنون با ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی، بالغ بر ۱۸ هزار نیروی انسانی و برخورداری از متخصصان و کارکنان مجرب و کارآمد، نقش محوری در کشف منابع هیدروکربوری و توسعه میادین نفتی و گازی در جغرافیای مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور ایفا می کند.

موسوی با اشاره به نقش و جایگاه شرکت ملی حفاری ایران در صنعت نفت، تصریح کرد: با توجه به اهتمام وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، این شرکت در یک سال گذشته اقدامات موثری در ارتباط با چابک سازی و روزآمدی در پروسه های ستادی و عملیاتی صورت داده است.

وی عنوان کرد: اصلاح ساختار سازمانی و تطبیق آن با ساختار شرکت ملی نفت ایران و حذف سمت های مجازی، توجه ویژه به انضباط اداری و مالی، بازبینی و اجرایی کردن ضوابط و مقررات ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) با هدف حفظ سلامت کارکنان و استفاده بهینه از تجهیزات از جمله برنامه های اجرایی هستند که با همکاری مستمر مدیران و کارکنان شرکت تاکنون به نتایج خوبی در این زمینه ها رسیده ایم.

وی با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران از نظر درآمدی و هزینه، خودگردان است، افزود: در یک سال گذشته ملی حفاری از شرکت ملی نفت ایران هزینه ای دریافت نکرده است و از طریق دریافت مطالبات از کارکرد و درآمد حاصل از ارایه خدمات یکپارچه جانبی فنی تخصصی و عملیات حفاری، منابع مالی خود را تامین و با رعایت اصل صرفه جویی به هزینه گرفته است.

موسوی با اشاره به ۲۸ پروژه توسعه میادین با هدف حفظ و نگهداشت و افزایش تولید، اظهار کرد: شرکت ملی حفاری در مناقصات مربوط به این پروژه ها مشارکت و اجرای طرح توسعه دو میدان نفتی گچساران و نفت شهر را بر عهده گرفته و در خصوص سایر مناقصات نیز با شرکت های بخش خصوصی تفاهمنامه های همکاری مبادله و امضاء کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: تجدیدنظر در نرخ دکل روز، خدمات جانبی، بکارگیری تجهیزات و متعلقات دکل ها که بار مالی دارد، کاهش پنج درصدی هزینه با حذف کارهای غیرضرور و افزایش نظارت های فنی و بازرسی از جمله مواردی هستند که موجب اصلاح درآمد شرکت شده اند.

وی گفت: این شرکت همسو با فعالیت های ذاتی و برنامه های توسعه ای در راستای پویایی هر بیشتر، توجه به مسئولیت های اجتماعی را نیز در سرفصل امور قرار داده است و نهایت تلاش خود را جهت جلب رضایتمندی مردم به کار گرفته که نمونه بارز آن همکاری و همیاری با مردم در مقابله و کاهش تبعات ناشی از سیلاب اوایل امسال و پیامدهای ناشی از بارندگی سیل آسای اخیر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار