یک کارشناس فوتبال با بیان این‌که یک تصمیم صحیح و استعدادیابی به موقع می تواند سرنوشت یک بازیکن و حتی فوتبال کشور را تغییر دهد، گفت: بر این اساس نیز مدارس فوتبال باید از مربیانی استفاده کنند که فوت و فن استعدادیابی و پرورش بازیکنان نخبه را از بر باشند.
کد خبر: ۸۰۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 28 December 2019

محسن بابادی با بیان این‌که اصولا انجام هر کار بی‌هدفی، در کوتاه یا درازمدت محکوم به شکست است، اظهارکرد: اگر تنها هدف یک مدرسه فوتبال درآمدزایی، یک محفل دورهمی و صرفا وقت‌گذرانی باشد، به هیچ کدام از اهداف تعیین شده فدراسیون جهانی فوتبال درخصوص وظایف و نقش یک مدرسه فوتبال در جامعه نخواهد رسید.

وی بیان کرد: بدون تردید مهم‌ترین بخش هر ترم آموزشی در مدارس فوتبال، استعدادیابی بازیکنان نخبه برای شناسایی و سرمایه‌گذاری جهت معرفی به باشگاه‌های معتبر طی سالیان آتی خواهد بود. بدین ترتیب و با توجه به شلوغی سانس‌ها، خصوصا در فصل تابستان، می‌طلبد که بازیکنان نخبه و مستعد از سایر نفرات جدا شده و جهت انجام تمرینات پیشرفته‌تر، متناسب با سطح توانایی‌شان در شرایطی مجزا تمرین داده شده تا با این کار مانع سرخوردگی و عدم پیشرفت آن‌ها نشویم.

این کارشناس فوتبال عنوان کرد:‌ صرفا ارائه بازی جذاب و باکیفیت توسط بازیکنان، به منزله مستعد بودن آن‌ها و کم یا بی‌استعداد بودن سایر نفرات محسوب نمی‌شود. مربیان باید با توجه به تست‌های مختلف آمادگی جسمانی، روانی، تکنیکی، مهارتی و حتی تاکتیکی در سنین بالاتر شرایط بازیکنان را بررسی دقیق‌تری کرده و سعی در تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف آن‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: چه بسا یک تصمیم صحیح و استعدادیابی به موقع بتواند سرنوشت یک بازیکن و حتی فوتبال کشور را تغییر دهد. مصداق بارز آن چگونگی شناسایی و کشف علی کریمی توسط علی پروین است. پس مدارس فوتبال باید از مربیانی استفاده کنند که فوت و فن استعدادیابی و پرورش بازیکنان نخبه را از بر باشند.

لزوم ارایه امکانات آموزشی مناسب در مدارس فوتبال

بابادی در ادامه نیز عنوان کرد: همان طور که خانواده یک بازیکن طبق مصوبات موجود در فدراسیون و هیات‌های فوتبال استان‌ها و شهرستان‌ها مکلف به پرداخت شهریه یک ترم به صورت تمام و کمال است، آن مدرسه فوتبال نیز باید در امر آموزش و پر کردن اوقات فراغت وی با جدیت تمام تلاش کند و نهایت سعی و تلاش خود را در خصوص رفع نقایص آموزشی موجود از جمله امکانات ورزشی مناسب داشته باشد.

وی افزود: از جمله امکانات آموزشی موجود که باید در هر مدرسه فوتبالی وجود داشته باشد، زمین چمن استاندارد و تقسیم عادلانه آن با ابعاد مناسب جهت رده‌های مختلف، وجود توپ و ... به تعداد کافی است که باید جهت تعهد اخلاقی و حرفه‌ای در قبال بازیکنان، مورد توجه مدیران آن مدرسه فوتبال قرار گیرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مدرسه فوتبال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار