مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمانشاه گفت: آمار دقیقی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان نداریم.
کد خبر: ۸۰۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 25 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مجید یزدان پناه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود باید ۲۷۵۷ دانش آموز دیگر در کلاس‌های درس مدارس ابتدایی استان حاضر بودند که حضور ندارند و از ۱۲۰۰ نفر از این دانش آموزان هیچ اطلاعی نداریم.

وی ادامه داد: اگرچه اطلاعات شناسنامه‌ای این دانش آموزان و آدرس محل سکونتشان را داریم، اما با مراجعه به درب منزل آنها هیچ کس پاسخگو نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ممکن است تعدادی از این دانش آموزان اصلا در قید حیات نباشند و یا به واسطه مهاجرت از استان خارج شده باشند و یا تعدادی هم مثلا جهشی درس خوانده و مشغول تحصیل در دوره متوسطه اول باشند.

وی با اشاره به نیاز آموزش و پرورش به طراحی یک سامانه برای پیگری وضعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سراسر کشور، ابراز امیدواری کرد: طراحی چنین سامانه ای بتواند آمار دقیقی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

یزدان پناه سپس اشاره ای هم به برخی از دلایل بازمانده از تحصیل شدن دانش آموزان داشت و گفت: دلایل زیادی برای بازمانده از تحصیل شدن دانش آموزان وجود دارد که از جمله آنها می توان به فقر، طلاق والدین، ازدواج زودهنگام دختران، فاصله زیاد محل سکونت دانش آموزان با مدرسه در مناطق محروم و... اشاره کرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار