استاندار مركزي:
استاندار مرکزی در نشست شورای آموزش و پروش استان گفت: آموزش و پرورش این استان با کسب جایگاه بیست و پنجم کشور در حوزه اعتبارات هزینه‌ای ملی سال ۹۹، وضعیت مطلوبی ندارد.
کد خبر: ۸۰۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ 25 December 2019

به گزارش تابناک مرکزی سید علی آقازاده افزود: این استان رتبه ۱۵ تا ۱۹ کشور در حوزه درآمدزایی دارد در حالی که در جذب اعتبارات هزینه‌ای آموزش و پرورش در بودجه سال ۹۹ رتبه بیست و پنجم را به خود اختصاص داده که این مهم باید در بودجه سال ۱۴۰۰ ارتقا یابد. 

وی، در خصوص فعالیت مجمع خیران کودکان بازمانده از تحصیل استان مرکزی نیز گفت: این مجمع باید برنامه‌های خود را با مجمع ملی هماهنگ و در راستای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل گام‌های اساسی بردارد. 
استاندار مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه شناسایی زودهنگام این افراد می تواند به بازگشت به موقع آنها به تحصیل کمک کند، انتظار می‌رود با به دست آمدن آمار بتوان اقدامات جدی برای بازگشت آنها به مدرسه انجام داد.
آقازاده اظهار داشت: شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، دلایل بازماندگی و بازگشت پایدار آنها به چرخه تحصیل باید به عنوان یکی از برنامه‌های محوری دستگاه‌های مسوول در دستور کار قرار گیرد.
وی اضافه کرد: استان مرکزی در پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل رتبه مطلوبی در کشور دارد و با وجود این شرایط مطلوب می طلبد در راستای به حداقل رساندن این مهم گام‌های اساسی برداشته شود. 
استاندار مرکزی تاکید کرد: شرایط تحصیل برای دانش‌آموزان اتباع خارجی همانند سایر دانش‌آموزان استان فراهم است و هیچ محدودیتی برای تحصیل اتباع خارجی در استان وجود ندارد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: مشکلاتی در مسیر تحصیل اتباع خارجی استان وجود دارد که حل این مشکلات با همکاری کمیساریای سازمان ملل در دستور کار قرار دارد. 
شهریار فولادوند افزود: شورای آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف آموزشی، تربیتی، عمرانی، اجرایی و مالی جایگاه ویژه ای دارد که در استان مرکزی با توجه ویژه استاندار، فرمانداران و سایر اعضا عملکرد این شورا در سطح مطلوبی قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار