شهاب الدین بی‌مقدار عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره لایحه بودجه 99 گفت: اولاً پیش‌­بینی­‌شان در مورد نفت خیلی رویایی است چون واقعیت چنین چیزی را اعلام نمی­‌کند. علاوه بر نفت در مورد مالیات هم خیلی عدد بالایی را گذاشتند. گفتم اگر مثلاً فرض کنید از اینهایی که پرونده دارند و تا حالا مالیات می­دادند حد­اکثر 10 درصد زیاد کنند ولی اگر می­توانند از محل فرار مالیاتی­ها و پولشویی و اینها مالیات­ها را بگیرند تحویل بدهند ما حرفی نداریم ولی آن هم نشدنی است یعنی در واقع بودجه بر اساس توهم به نظر من بسته شده است.

وی با تاکید بر اینکه میزان صادرات نفت کشورمان از یک میلیون بشکه در روز خیلی کمتر است، افزود: ضمن اینکه مثلاً اوراق برای طرح­های عمرانی چاپ می­‌خواهند بکنند.

بی‌مقدار افزود: من راه حلی که می­دانم این است که باید هزینه‌­ها را کم کنند یعنی واقعاً پیشنهادم این است که به قول آیت الله جوادی آملی با جیب خالی نمی‌شود مقاومت کرد. مقاومت از بالا باید شروع کنیم. یعنی خودمان هم مثل همان مردم عادی زندگی کنیم. حالا مثلاً نمی‌گویم فقیر­ها. مثل متوسط­‌ها. آن‌هایی که حقوق‌­های مثلاً  2 میلیون، 3 میلیون، 5 میلیون می‌­گیرند. مثل آنها زندگی کنیم بقیه حقوق­‌مان را نگیریم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس ادامه داد: یکی از هزینه‌­هایی که می‌­توانیم از آنها بزنیم هزینه­ محافظت­‌ها است. الآن همین مجلس دوره­ اول ترور هم بود. این همه برای محافظتش پول خرج نمی‌­شد. یا مثلاً فرض کنید فلان آقا نوشته بودند 18 نفر مسئول محافظت از وی هستند. ماهی 100، 120، 150 میلیون تومان هزینه دارد. خب این‌ها را می­‌توانیم کم کنیم.

بی‌مقدار درباره وضعیت اصلاحات ساختاری در لایحه بودجه 99 گفت: هیچ اصلاح ساختاری نشده است.

وی تاکید کرد: بودجه اصلاً عملیاتی نیست و به نظر من یک بودجه­ توهمی است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس با تاکید بر اینکه دولت واقعا قدرت ندارد و نمی تواند 48 هزار میلیارد تومان از محل فروش اموال مازاد دولتی در سال آینده درآمد کسب کند، اضافه کرد: متأسفانه بنا را بد گذاشتیم. ساختمان­های اداری مثلاً یک اتاق­های معمولی داشتند الآن هر جا می­روی ساختند هر مدیری یک اتاق بزرگ دارد، یک اتاق منشی دارد.

بی‌مقدار درباره احتمال اصلاح بودجه 99 در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا اظهار داشت: حالا سران قوا هم مگر کارشناس هستند اصلاح کنند؟ سران قوا هم یک کلیاتی را می‌­توانند تصمیم بگیرند. این هم بد است. مجلس باید تصمیم بگیرد. یعنی این مجلسی­‌ها باید کار کنند بودجه را درست کنند. به نظر من این بودجه را ما اگر تصویب نکنیم بهتر است.

وی با تاکید بر کاهش کارمندان دولت گفت: باید هزینه­‌ها را کم کنند. هزینه تشریفات را کم کنند. این همه منشی لازم نیست. قدیم­ها هم این کشور اداره می­‌شد.