سومین نشست شورای آموزش عالی استان کرمانشاه به ریاست مهندس بازوند استاندار کرمانشاه و با حضور، روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، معاونین استاندار و سایر اعضاء در سالن تدبیر استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 26 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه،بازوند در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در هفته پژوهش با رویکرد تقویت تعامل سازنده دانشگاه و صنعت و تسهیل شرایط استفاده از دستاوردهای علمی مراکز دانشگاهی در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه و صنعت گفت: نیاز ویژه امروز فارغ التحصیلات دانشگاهیان کسب مهارت متناسب با رشته تحصیلی جهت ورود به بازار کار است و انتظار داریم مراکز آموزش عالی استان در ارتقاء سطح کیفیت آموزش اهتمام جدی داشته و با برنامه ریزی مناسب در فرآیند آموزش این مهم را لحاظ نمایند.

بازوند ظرفیت سازی در دانشگاه ها را بر اساس اولویت ها و محورهای توسعه استان یادآور شد و تأکید کرد: برنامه ریزی آموزشی مراکز علمی می تواند سبب جهت دهی به آموزش و پژوهش، فناوری و نوآوری شود و با این گام مهم می توانیم دستاوردهای کاربردی برای حل مسأئل و مشکلات فرآروی جامعه داشته باشیم.

مقام ارشد استان افزود: در شورای سیاستگذاری یک برنامه عملیاتی تدوین و تبیین شود که دانشجویان بتوانند با کاربست آموخته های دانشی و پژوهشی در دنیای واقعی نقشی موثر در تعالی و پیشرفت استان داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با یادآوری عدم توجه به رشته های مهارتی در بخش آموزش عالی متناسب با سند رونق تولید گفت: یکی از چالش های امروزی ضعف ارتباط صنعت و دانشگاه است و تحقق این مهم سبب تقویت ارتباط و کمک به رونق تولید خواهد شد.

بازوند در ادامه سوالاتی را مطرح کرد که دانشگاه ها چگونه می خواهند به بخش صنعت، اقتصاد و گردشگری خدمات ارائه نمایند؟ آیا متناسب با نیاز این بخش ها منابع انسانی توانمند و با مهارت را آموزش داده ایم؟ با توجه به ظرفیت های این استان در ابعاد جغرافیایی، تنوع های قومی و اقلیمی و مرزی دانشگاه ها برای این مسیر و پاسخ به این سوال ها دانشجویان را آماده کنند.

وی ضرورت تبیین سیاستگذاری و اولویت بندی نیازهای آموزشی و پژوهشی را خاطر نشان ساخت و گفت: در تمامی فرآیندهای پیش بینی شده این مهم مورد توجه قرار گیرد و این شورا تولید ایده و راهکار برای حل مشکلات و آسیب های اجتماعی نیز داشته و پاسخگوی این چالش ها نیز باشد.

استاندار کرمانشاه افزود : حاشیه نشینی الان چالش اصلی مدیریت شهری است و برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید بتوانیم طرحی ارائه دهیم که قابلیت اجرا در کرمانشاه را داشته باشد.

در این نشست اساسنامه شورای آموزش عالی استان در 5 ماده تدوین و مورد تصویب قرار گرفت. در اساسنامه این شورا اعضاء، اهداف، وظایف، اختیارات و ساختار مشخص و مورد تأیید حاضرین قرار گرفت.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار