رئیس کمیته امداد شهرستان سرپل ذهاب از پایان ساخت ۱۴۵۷ واحد مسکونی برای مددجویان زلزله زده این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 26 December 2019

به گزارش خبرگزاری  تابناک کرمانشاه  به نقل از  ایسنا،علی اکرم منصوری با اشاره به جمعیت یازده هزار نفری مددجویان این شهرستان گفت: در حال حاضر ۴۷۲۸ خانوار با جمعیت یازده هزار و ۱۵۱ نفر را در شهرستان تحت پوشش داریم.

وی افزود: از این تعداد ۲۹۶۵ خانوار روستایی و مابقی شهری هستند.

منصوری خاطر نشان کرد: از مجموع خانوارهای تحت پوشش، ۳۳۶۳ خانوار با جمعیت 7565 نفر معیشت بگیر بوده و مابقی از سایر خدمات امداد برخوردار می شوند.

رئیس کمیته امداد شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به خسارت ۱۸۳۲ واحد مسکونی مددجویان در زلزله دو سال پیش گفت: از این تعداد ۱۴۶۶ واحد روستایی و ۳۶۶ واحد شهری است.

وی افزود: تا به امروز ساخت۱۴۵۷ واحد به پایان رسیده و ساخت ۲۷۵ در مرحله نازک کاری قرار دارد.

منصوری خاطر نشان کرد: در بحث بازسازی واحدهای مسکونی مددجویان در مجموع ۱۷ میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

منصوری در ادامه در تشریح اقدامات صورت گرفته در شهرستان در سال جاری گفت: امسال ۱۹۵ طرح اشتغالزایی با ۴۷ میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان تسهیلات برای مددجویان در سطح شهرستان راه اندازی شده است.

وی افزود: امسال همچنین در بحث ازدواج ۳۲۸ میلیون تومان برای تهیه جهیزیه ۹۹ نفر از نوعروسان تحت پوشش امداد شهرستان هزینه شده است.

منصوری با اشاره به جمعیت ۱۴۵ نفری دانشجویان و ۸۳۳ نفری دانش آموزان تحت پوشش این شهرستان گفت: امسال ۵۶ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان و ۱۵۳ میلیون تومان کمک هزینه خرید لوازم التحریر و وسایل مدرسه برای دانش آموزان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان سرپل ذهاب همچنین از پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن به ۸۱ خانوار به مبلغ ۸۲ میلیون تومان خبر داد.

منصوری اشاره ای هم به پرداخت زکات در این شهرستان داشت و افزود: در ۹ ماهه امسال یک میلیارد تومان زکات در سرپل ذهاب جمع آوری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار