وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند توجه است، گفت: ۱۸ درصد مدارس نیازمند مقاوم‌سازی و ۱۲ درصد نیازمند تخریب و بازسازی است.
کد خبر: ۸۰۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴ 26 December 2019
 
محسن حاج میرزایی در مراسم افتتاح دبیرستان ماندگار طالقانی تبریز، افزود: دولت برای رفع سختی و مشکلات آموزش و پرورش متناسب با میزان مشارکت خیران تخصیص ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان را تضمین کرده است.

وی گفت: قانون ظرفیت های متنوعی در این زمینه دارد که می تواند آموزش و پرورش را در دستیابی به اهدافش کمک کند.

حاج میرزایی با بیان اینکه مدارس با همه فضاها و بناها متفاوت است افزود: مدارس علاوه بر ویژگی آرامش، باید محلی مناسب برای یادگیری نیز باشد و همه افرادی که در ساخت مدارس فعال هستند علاوه بر مفاهیم فنی و مهندسی باید به مفاهیم همچون آرامش روحی و روانی و زیبایی نیز توجه کنند.

وی گفت: ارزیابی ما از نوسازی و تجهیز مدارس نباید منحصر به عمر بناها  باشد بلکه باید به دنبال ایجاد مکانی باشیم که یادگیری را نیز تسهیل کند.

وی افزود: اگر چه عنصر اصلی در یادگیری دانش آموز است اما تجهیزات و بناها نیز باید در راستای فرایند یادگیری قرار گیرد و سازمان نوسازی مدارس باید در این راستا تلاش کند.

وزیر آموزش و پرورش به توزیع نامناسب امکانات آموزشی اشاره کرد و گفت: در برخی جاها با انبوه دانش آموزان و در برخی موارد با کمبود دانش آموز مواجهیم که باید تمهیداتی در زمینه عدالت آموزشی اندیشیده شود.

حاج میرزایی گفت: دسترسی آسان به فضای آموزشی باید فراهم شود و مدیران باید در این زمینه خلاقیت داشته باشند.

وی به افتتاح دبیرستان طالقانی تبریز اشاره کرد و گفت: در مدرسه ای هستیم که خاطرات بزرگی در شهر بزرگ تبریز دارد که باید به عناصر و معماری آن توجه شود.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :