استاندار خوزستان از تصویب کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه مربوط به خانوارهایی که در جریان آبگرفتگی اخیر به واحدهای مسکونی و یا لوازم خانگی آنها خسارت وارد شده را تصویب کرد.
کد خبر: ۸۰۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 28 December 2019

غلامرضا شریعتی اظهارداشت: با مصوبه دولت برای ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی  تعمیری و یک هزار واحد دیگر احداثی تسهیلات و کمک های بلاعوض تعیین شده است.

غلامرضا شریعتی ادامه داد:  برای خانواده‌هایی که در جریان آبگرفتکی اخیر دچار خسارت شدند ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض تصویب شده که از این مبلغ ۵۰ میلیون ریال آن برای تعمیر واحد مسکونی و ۵۰ میلیون ریال دیگر برای تعمیر لوازم خانگی اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه همچنین مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه برای لوازم خانگی پرداخت می‌شود، افزود: علاوه بر این نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال دیگر برای تعمیر واحدهای مسکونی تسهیلات داده خواهد شد.

استاندار خوزستان افزود: برای واحدهای مسکونی که نیاز به احداث مجدد دارند مبلغ ۵۰ میلیون ریال ویژه لوازم خانگی به عنوان کمک‌های بلاعوض پرداخت می‌شود و ۱۲۰ میلیون ریال دیگر تحت عنوان کمک بلاعوض برای احداث واحد مسکونی پرداخت خواهد شد.

شریعتی در خصوص تسهیلات به واحدهای مسکونی که نیاز به احداث مجدد دارند، گفت: مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه ویژه لوازم خانگی و همچنین ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای احداث مجدد واحدهای مسکونی پرداخت می‌شود که در مجموع شامل ۲۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه است.

بنیاد مسکن متولی رسیدگی به زیرساخت های شهری شد

استاندار خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه بر اساس مصوبه دولت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی  بازسازی زیرساخت‌های شهری شد، گفت: در این رابطه هزینه‌ها و اقدامات لازم از سوی این بنیاد انجام خواهد شد.

بارش شدید روز دوشنبه هفته گذشته باعث آبگرفتگی و سرریز فاضلاب در تعدادی از شهرهای خوزستان از جمله اهواز، مرکز شهرستان کارون (کوت عبداله)، خرمشهر و آبادان شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار