دوره دبستان را که در روستای محل سکونتشان گذراند، به دلیل محرومیت‌های روستا و نبود مدرسه راهنمایی و سختی‌های رفت و آمد به مدرسه در شهر، از تحصیل بازماند، اما همیشه شور و شوق درس خواندن و معلم شدن را با خودش داشت و به ادامه تحصیل امیدوار بود و این مدت هم همیشه هرچه که به دستش می‌رسید از کتاب گرفته تا مجله و روزنامه و هفته نامه را مطالعه می‌کرد.
کد خبر: ۸۰۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 28 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،چند سالی که گذشت، پدرش وقتی علاقه فرزندانش را به درس و تحصیل دید، کوله بار سفر بسته و راهی نزدیکترین شهر روستای محل زندگی شد، اما وقتی کوثر را برای ثبت نام به مدرسه شهر بردند، دیدند که کار از کار گذشته و او از هم سن و سالهایش خیلی عقب مانده و به خاطر همین در مدرسه ثبت نامش نکردند.

به گزارش ایسنا، کوثر رستمی 34 ساله که از آموزش‌یاران مجموعه سوادآموزی استان کرمانشاه است و درس خواندنش را با نهضت از سر گرفته، از تلاش هایش برای ادامه تحصیل دست نکشید و با پرس‌وجوی زیاد متوجه شد که می تواند به عنوان داوطلب آزاد و در قالب طرح جامع، درس خواندنش را از نهضت از سر بگیرد.

کوثر که از دوران نوجوانی آرزوی معلم شدن را داشت، با یافتن این راه برای ادامه تحصیل آنقدر خوشحال شد که تمامی درس‌های دوره راهنمایی را 23 روزه خواند و خرداد سال 1386 سر جلسه امتحان حاضر شد و هر سه پایه را با هم امتحان داد و قبول شد.

شهریور همان سال هم نصف دروس سال اول دبیرستان را پاس کرد و بقیه دروس را هم دی ماه آن سال.

باز هم کوثر برای ثبت نام در سال دوم دبیرستان راهی مدرسه محل سکونتش شد، اما مدیر مدرسه باز حاضر به ثبت نام او نشد و این بار هم به ناچار درس‌هایش را خودش خواند و خرداد سال 1387 نصف دروس سال دوم را پاس کرد و شهریور هم بقیه دروس را و اینگونه او پایه‌های تحصیلی را تند تند و به صورت جهشی خواند تا به هم سن و سالهایش برسد.

کوثر در سال سوم دبیرستان برای ثبت نام به مدرسه مراجعه کرد که البته این بار مدیر مدرسه او را ثبت نام کرد و او دیگر مثل همه هم سن و سالهایش می‌توانست مدرسه برود و سرکلاس درس بنشیند.

کوثر پس از پایان تحصیلات سال سوم دبیرستان خرداد سال 1388 در دوره پیش دانشگاهی ثبت نام کرد و بعدش هم کنکور داد و در رشته مورد علاقه اش که لیسانس جغرافیای طبیعی گرایش آب وهوا شناسی بود در دانشگاه تبریز پذیرفته و راهی دانشگاه شد.

 

او که حالا تا حدودی بر زبان انگلیسی هم اشراف دارد، پس از پایان تحصیلات دانشگاهی به مدرسه محل سکونتش در شهر بانه وره شهرستان پاوه مراجعه کرد و از مدیر مدرسه خواست تا به او اجازه معلم شدن بدهد، اما تلاش‌های کوثر برای معلم شدن حتی بدون دستمزد و به صورت معلم تقویتی هم بی نتیجه ماند.

روز بعد از این ماجرا کوثر به طور اتفاقی از سوی یکی از آشناهایشان در جریان این قرار گرفت که نهضت سوادآموزی نیرو می خواهد و همین خبر خوش برای او کافی بود تا کوله بار سفر ببندد و در این روستا و آن روستا معلم نهضت شود. اگرچه هنوز استخدام نشده، اما چون در حوزه سوادآموزی و آموزش سواد به بی سوادان و کم سوادان همراه مجموعه سوادآموزی استان شده، خودش را معلم این مملکت می داند.

این روزها کوثر و کسانی که مثل او آموزشیاران ورودی سال 1393 به بعد نهضت سوادآموزی هستند، در انتظار خبر خوش معلم رسمی شدن کشور هستند، هرچند او همین حالا هم سرش را با افتخار بالا کرده و می‌گوید: من هم معلم مملکتم شدم و می‌کوشم تا امثال خودم را باسواد کرده و به آرزوهاشان برسانم.

هفتم دی ماه سال 1358 حضرت امام خمینی (ره) فرمانی مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی صادر کرد. با تشکیل نهضت سوادآموزی زمینه تحقق آرزوهای امثال کوثر برای باسواد شدن فراهم شد و شاید اگر آن فرمان امام خمینی(ره) نبود، امروز کوثر و خیلی‌های دیگر در کنج خانه به حسرت آرزوهای خود نشسته بودند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار