کد خبر: ۸۰۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 28 December 2019
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: درد، رنج ها و مصیبت ها در طول تاریخ با زندگی عشایری گره خورده است، آن ها حادثه ها را به جان می خریدند و این سختی ها از عشایر مردمانی با غیرت، شکور در برابر مصیبت ها و قوی ساخت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا ، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز شنبه در دیدار با دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی و رفع مشکلات آن ها در یاسوج، اظهار داشت: جهان، نظام بلا و آزمایش است، چنانچه دانش آموزان عشایری نظام پر از بلا را بشناسند به تعالی راه یافته اند.
وی با اشاره به داستان زندگی حضرت زینب (س)، افزود: مصیبت های بسیاری بر ایشان وارد شد و بی بی حضرت زینب (س) از بلا ها نردبانی به سوی تعالی ساخت و شکر بر بلا و مصیبت می کرد.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری به دانش آموزان عشایری استان توصیه کرد که در برابر سختی ها مقاومت داشته باشند زیرا که وازدگی و عقب گرد در برابر سختی ها منجر به واماندگی می شود.
آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: عشایر حامل منش است که باید به آن افتخار کرد، این منش توکل، حرکت، امید در برابر ناملایمات و سختی ها و رشد را در پی دارد.
وی ابراز داشت: مدارس عشایری استان باید فضیلت ها و منش های عشایری را حفظ کنند، چنانچه فضیلت ها تغییر یابند آن گاه باید هراسید.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری تصریح کرد: سالیان اخیر مسئولان استانی در توسعه زیرساخت های آموزشی برای دانش آموزان عشایری گام های مطلوبی برداشته اند، اما هنوز هم می طلبد نگاه ویژه ای برای رفع مشکلات آن ها در زمینه های مختلف داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یکی از سیاست های این وزارت تحقق عدالت آموزشی در تمامی نقاط کشور است که به تبع آن این استان نسبت به میانگین کشوری دارای جایگاه بسیار مطلوبی است.
هادی زارع پور بیان کرد: پوشش تحصیلی دانش آموزان این استان به ویژه مناطق عشایری از میانگین کشوری بسیار بالاتر است و پنج سال گذشته تاکنون بهترین دوران از لحاظ تجهیز، ساخت و ساز و استفاده از ظرفیت خیران در مدارس عشایری بوده و تحولات مطلوبی با همدلی مسئولان انجام شده است.
وی ابراز داشت: هم اینک ۸۱۷ مدرسه ابتدایی یک تا ۱۰ دانش آموزی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه روستاها وجود دارد.
زارع پور عنوان کرد: سال تحصیلی گذشته حدود ۱۰ مدرسه پیش ساخته توسط یک خیر ژاپنی به ارزش افزون بر ۲ میلیارد ریال به آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۲۰۵ باب مدرسه در ۱۵۰ منطقه عشایری این استان وجود دارد که تاکنون ۷۰ درصد آن استانداردسازی شده است.
اسماعیل رضایی نیک ابراز داشت: حدود چهار درصد جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد معادل سه هزار و ۴۱۸ دانش‌آموز را دانش آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.
وی تصریح کرد: بر اساس آمار تاکنون ۳۰ درصد از مدارس مناطق عشایری این استان هوشمند سازی و به امکانات و تجهیزات روز آموزشی مجهز شده اند.
رضایی بیان کرد: سال گذشته ۲۲ دانش آموز در رشته تربیت معلم پذیرفته شدند که پنج نفر از آن ها دانش آموز منطقه زیلایی بودند.
مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.
افزون بر ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم کهگیلویه و بویراحمد در سه هزار و ۲۰ مدرسه این استان تحصیل می کنند.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری روز شنبه به همراه مدیرکل آموزش کهگیلویه و بویراحمد، رئیس آموزش و پرورش عشایر استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به منظور بررسی و رفع مشکلات دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد، از مدارس عشایری در بویراحمد بازدید کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار