مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از افزایش ۲۲ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا طی ۹ ماهه سال جاری در بندر خرمشهر خبرداد.
کد خبر: ۸۰۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 29 December 2019

نورالله اسعدی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۹۱۸ هزار و ۷۶۸ تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه به رشد ۲۵ درصدی صادرات در بندر خرمشهر اشاره و خاطرنشان کرد: طی این مدت یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۸۰۱ تن کالا از طریق بندر خرمشهر صادر شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص حجم بارگیری جنرال کارگو در بندر خرمشهر تصریح کرد: طی ۹ ماهه سال جاری یک میلیون و ۷۸۵ هزار و ۱۳۹ تن کالای عمومی از بندر خرمشهر بارگیری شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته از رشد ۲۶ درصدی برخوردار است.

اسعدی عنوان کرد: طی این مدت تردد ۴۲۰ فروند شناور بالای هزار تن در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۱۷ درصدی برخوردار است.

وی گفت: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۲۱ هزار و ۵۱۰ مسافر از طریق پایانه بین المللی خلیج فارس خرمشهر با خط دریایی خرمشهر- کویت و بالعکس تردد داشته‌اند که این میزان تردد مسافر بین‌المللی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس خرمشهر با مساحت ۶ هزار مترمربع دارای دو پست اسکله و ظرفیت جابه‌جایی روزانه ۱۲۰۰ نفر، یکی از بزرگترین پایانه‌های مسافری دریایی خاورمیانه به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار