اسلامی گفت: پرداخت تسهیلات برای اجاره واحد‌های مسکونی چندین بار از سوی وزارت اقتصاد مطرح، ولی در دولت رد شد.
کد خبر: ۸۰۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 29 December 2019

تسهیلات واحد‌های اجاره‌ای در کمیسیون اقتصاد دولت رد شد/ توانمند کردن مردم در خرید مسکن مهم‌ترین هدف ماست

به گزارش تابناک سمنان: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وام مسکن افزایش پیدا نکرده است، گفت: طبق تصویب شورای عالی پول و اعتبار تنها اوراق گواهی حق تقدم افزایش یافته است.

او اظهار کرد: در سیستم جدید وام مسکن، افراد اگر بتواند به مبلغ یک تا ۲ میلیون تومان اوراق خریداری کنند، تسهیلات مسکن دریافت می کنند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برنامه‌ای برای افزایش تسهیلات خرید مسکن وجود ندارد و اوراق گواهی حق تقدم که در گذشته ۲۰ میلیون تومان بود با تصویب شورای عالی پول و اعتبار به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

اسلامی با اشاره به اینکه هدف ما توانمندسازی جامعه برای صاحب خانه شدن است، گفت: برخی‌ها قصد دارند در بازار مسکن التهاب ایجاد کنند، اما دولت و بانک مرکزی با مدیریت نرخ ارز سعی می‌کنند التهابی که در این حوزه وجود دارد را کاهش و برطرف کنند.

او درباره پرداخت تسهیلات به واحد‌های اجاره‌ای هم، گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی  دنبال دریافت چنین تسهیلاتی بود که در کمیسیون اقتصادی دولت این موضوع تصویب نشد همچنین شورای پول و اعتبار با افزایش تسهیلات خرید مسکن موافقت نمی‌کند.

دریافت تسهیلات یارانه ای توسط ۷ دهک جامعه

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ما ۷ دهک جامعه را مورد هدف خود قرار داده‌ایم، بیان کرد: دهک‌های یک، ۲ و بخشی از دهک‌های ۳ از طریق سازمان‌های حمایتی پشتیبانی می‌شود و افرادی که در بافت‌های فرسوده ساکن هستند، با پشتیبانی از سایر حوزه‌ها تسهیلات یارانه‌ای دریافت می‌کنند.

اسلامی اظهار کرد: کسانی که در بافت‌های فرسوده خانه‌های خود را انتخاب می‌کنند، متناسب با استطاعت مالی خود اقساط را پرداخت می‌کنند به طوری که نصف هزینه‌های مالی تسهیلات از طریق یارانه پرداخت می‌شود.

او افزود: بازپرداخت تسهیلاتی که در بافت‌های فرسوده به متقاضیان پرداخت می‌شود، با سود ۹ درصد است، یعنی از بازپرداخت ۱۸ درصدی، ۹ درصد آن توسط خود دولت پرداخت می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: میزان اقساط تسهیلات خرید مسکن که ۲ میلیون تومان تلقی شده، در همان سال‌های ابتدایی دشوار است و در سال‌های آینده توان مالی خانواده‌ها و متقاضیان افزایش پیدا می‌کند و سختی‌هایی که در همان سال‌های ابتدایی وجود دارد، برطرف می‌شود.

اسلامی اظهار کرد: در مناطق محروم هم دهک‌های پایین جامعه از طریق کمک یارانه‌ای و بخش‌های حمایتی تأمین می‌شوند.
او تأکید کرد: تمام حواس دولت بر آن است که توانمندی مردم را برای خرید مسکن افزایش دهیم و اجازه ندهیم قدرت خرید مردم برای مسکن کاهش یابد.

رد شدن ثبت نام متقاضیان مسکن ملی با قرمز شدن فرم "ج"

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح اقدام ملی مسکن هم، گفت: افرادی که فرم "ج" آن‌ها قرمز باشد، در همان زمان ثبت‌نام صفحه آن‌ها بسته می‌شود و ما طبق پالایشی و بررسی‌های دقیقی که با همکاری تمامی دستگاه‌ها انجام می‌دهیم، اجازه نمی‌دهیم افرادی که فرم "ج" آن‌ها قرمز باشد، در این طرح ثبت‌نام کنند.

اسلامی در پایان گفت: به طور قطع افرادی که فرم "ج" آن‌ها قرمز است، در دورانی تسهیلات خرید مسکن، زمین و یا واحد مسکونی در بازه زمانی ۴۰ سال گذشته دریافت کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار