مدیر کل اقتصاد و داریی استان کرمانشاه گفت:در حال حاضر بهترین عملکرد در پنجره واحد متعلق به جهاد کشاورزی است
کد خبر: ۸۰۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 30 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه،علی محمدی درجمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری خارجی زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی است وساماندهی شرکت های سرمایه گذاری که در داخل فعالیت می کنند را بر عهده دارد.

وی خاطر نشان کرد:شرکت سرمایه گذاری خارجی سهامی که ایران در کشورهای دیگر دارد را رصد می‌کند در استان در سال ۸۹ مراکزی به عنوان شرکت خدمات سرمایه گذاری ایجاد کردند و گفتند یک دستگاه فرابخشی است.


مدیر کل امور اقتصاد و دارایی کرمانشاه تصریح کرد: عملا این بودجه را هم به ما نمی دهند و به بودجه اداره کل تعمیم داده شده است. 

محمدی افزود: در بخش سرمایه‌گذاری خارجی فرصت‌ها را شناسایی و به روزرسانی کردیم. این را به سازمان سرمایه‌گذاری در پرتابل بین‌المللی برای بازاریابی بین المللی می فرستیم. اصل کار هم دستگاه بخشی است که مثلاً جهاد کشاورزی فرصت‌ها را شناسایی می‌کند و ما فقط اطلاع رسانی می کنیم. ولی عملا وارد شناسایی فرصت هم شدیم ظرف یک سال اخیر جنب وجوش دستگاه‌ها به خصوص شهرداری کرمانشاه، بیشتر شده است. 

وی ابراز داشت: مراکز خدمات سرمایه گذاری قرار است صرفاً سرمایه گذاری‌های خارجی را بررسی کنند الان هیچ محدودیتی در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی نداریم. هر کدام از طریق پنجره واحد می‌آیند. ساز و کاری وجود دارد که در ۳۴ استان موفق عمل کردند.

مدیر کل اقتصاد و دارایی کرمانشاه درپایان گفت:ما هم بازدید کردیم استان‌های موفق را مطالعه کردیم و یک پنجره واحد الکترونیکی را از سال ۹۷ راه اندازی کردیم. دستگاه‌ها درخواستشان را از این طریق ارسال می‌کنند. و زمانی گذاشتیم بهترین و بدترین دستگاه را هر هفته معرفی می‌کنیم و در حال حاضر 602 درخواست در سامانه سرمایه گذاری ثبت شده است. 

وی همچنین رتبه کرمانشاه در رتبه کسب و کار ۲۷ یا ۲۸ اعلام کرد و گفت: امتیازمان در رتبه کسب و کار بهتر شده است وسرمایه گذاری شرکت های خارجی در کرمانشاه بر اساس تمهیداتی که اندیشیده ایم به بازار داخلی ضربه نمی زند.

وی در حوزه سرمایه گذاری خارجی و در خصوص احداث شرکت های جدید عنوان کرد: در مورد کارخانه های تولید کاشی و  سرامیک، اگر رویکردمان این باشد که افراد بومی را استخدام کنیم، به بازار داخلی هم ضربه نمی‌زند. و محورش صادرات است. از شرکت هایی که در چین معروف است ابعاد کاشی سرامیک آن با کاژه فرق می کند. ما در ایران این تکنولوژی را نداریم تکنولوژی اش به روز است. از لحاظ قیمتی ارزان تر از کاژه نیست این کیفیت قطعا تأثیری بر کیفیت بازار داخلی آن نمی گذارد. قیمت تمام شده اش یکی است اگر هم قیمتش پایین‌تر بود بدانید بهره وری بالاتری داشته است.

وی افزود: در واقع دولت مکلف است تمام زیرساخت‌ها در شرکت شهرک صنعتی تا دم درب واحد را فراهم کند و داخل واحد دیگر با دولت نیست. منگنز اگر داخل شهری بود اصلا دولت دخالت نمی کرد. قطعا این سرمایه‌گذاری‌ها در اشتغال استان تاثیر بسزایی خواهد داشت. اگر در بازار داخلی ۲۰ میلیون مترمکعب سالانه باشد، ۱۸ میلیون مترمکعب مکلف به صادرات است ۲ تا ۳ میلیون مترمکعب بازار داخلی ما را شامل می شود.


مدیر کل امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه پاسخ قانونی به ایرادات وارد شده داده شده است، ابراز داشت: بر اساس قانون، در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ ماده ۱۶، ۷ و  ۵۷ قانون، رفع موانع تولید و سرمایه گذار به بهانه اشباع بازار حق عدم صدور مجوز وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه برند این شرکت ها کاملا بومی ست، ابراز داشت: جذب نیروی بومی بستگی به تلاش ما دارد. یه هر حال به شرکت های داخلی حق می دهیم که دغدغه داشته باشند. ما نباید اجازه توضیع داخلی به شرکت‌های جدید بدهیم. این موضوع را باید مدیریت کرد. در زمینه های دیگر مثلا اگر در فولاد بخواهد با جهان فولاد یکی باشد اجازه سرمایه گذاری را نمی دهیم. یا باید فرآیند قبل یا بعد از آن باشد. اما در مورد آلومینیوم در استان نداریم، وعده سرمایه گذاری در حوزه  آلومینیوم را داده ایم. دغدغه مهم این است که شرایط صادرات به چه شکلی می‌شود. شرکت خارجی باید ۸۰  تا ۹۰ درصد تولیداتش را صادر کند و این به خودش بستگی دارد. در این بازار باید رقابت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار