آیت الله لطف الله دژکام افزود: روحانیت و جایگاه امامت جمعه، مقام و شانیت اجرایی در دستگاه‌های دولتی ندارد و نقش اصلی آن در این زمینه‌ها صرفاً دلالت خیر است. اگر به دنبال اصلاح امور و پیشرفت کشور و منطقه و شهر خود هستیم، باید در انتخاب‌های خودمان بیشتر دقت کنیم. نتیجه انتخاب‌های ما، تعیین نمایندگان مجلس و رئیس جمهوری است که دولت را تشکیل می‌دهد و بازخورد عملکرد آنها نیز به خود ما باز می‌گردد. بنابراین، سرنوشت معیشت و اقتصاد ما وابسته به انتخاب‌هایی است که خودمان انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۸۰۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ 30 December 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله لطف الله دژکام پیش از ظهر دوشنبه در جریان راهپیمایی ۹ دی مردم قیروکارزین عنوان کرد: امروز، ۹ دی ماه یوم الله است چراکه روز بصیرت و تجدید بیعت امت با ولایت و روز تجلی عظمت امت اسلامی در برابر کفر محسوب می‌شود.

وی افزود: روحانیت و جایگاه امامت جمعه، مقام و شانیت اجرایی در دستگاه‌های دولتی ندارد و نقش اصلی آن در این زمینه‌ها صرفاً دلالت خیر است. اگر به دنبال اصلاح امور و پیشرفت کشور و منطقه و شهر خود هستیم، باید در انتخاب‌های خودمان بیشتر دقت کنیم. نتیجه انتخاب‌های ما، تعیین نمایندگان مجلس و رئیس جمهوری است که دولت را تشکیل می‌دهد و بازخورد عملکرد آنها نیز به خود ما باز می‌گردد. بنابراین، سرنوشت معیشت و اقتصاد ما وابسته به انتخاب‌هایی است که خودمان انجام می‌دهیم.

امام جمعه شیراز بیان کرد: ما به طور میانگین، هر دو سال یک بار، یک انتخاب اساسی و کلیدی اعم از ریاست جمهوری و مجلس داریم و اگر مردم نیاز به تغییر جهت و اصلاح عملکرد در مجلس و دولت را احساس می‌کنند، باید با رأیی که در انتخابات‌ها می‌دهند آن را اعمال کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ۹ دی روز بصیرت است، عنوان کرد: خداوند بصیرت را به چه کسی اعطا می‌کند؟ انسان باید دو چیز در خودش ایجاد کند تا خداوند به او بصیرت بدهد. اولین چیزی که باید در انسان ایجاد شود، معرفت است. معرفت یعنی شناخت و گام مهم این شناخت، خداشناسی است.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: پس از این، پیامبرشناسی و امام شناسی نیاز است تا انسان به بصیرت دست یابد. این سیر تکامل شناخت، علاوه بر بصیرت، بندگی حقیقی خدا و آزادی واقعی را نیز برای انسان به ارمغان می‌آورد.

 

آیت الله دژکام ادامه داد: آن آزادی که جریان‌های سیاسی شعارش را می‌دهند و مطلوب همه انسان‌ها نیز هست، تجلی واقعی آن در پرتو همین معرفت خدا و تبعیت از ولایت شکل می‌گیرد.

وی گفت: اطاعت از ولی امر، اطاعت از خداست چرا که خود خدا فرمان به اطاعت از ولی امر فرموده است و ولی امر ما که در پس پرده غیبت است، خود فرموده در دوران غیبت از فقیه شجاع و عادل و مدبر اطاعت کنید. بنابراین، تبعیت از ولی فقیه، تکمیل کننده توحید در انسان است و این تبعیت، منجر به بصیرت آدم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس عنوان کرد: در سال ۸۸، تبعیت مردم ما از مقام معظم رهبری، در واقع حفظ حریم خداشناسی و امام شناسی آنها بود و نتیجه این تبعیت، تجلی بصیرت مثال زدنی بود که از جانب خدا به ملت ما ارزانی شد و این بصیرت در ۹ دی ۸۸ تجلی یافت.

آیت الله دژکام افزود: طی ۲۰۰ سال گذشته، تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی مرزهای ما مدام محدود شد و در جنگ‌های مهمی شکست خوردیم و عهدنامه‌های ننگینی چون ترکمانچای بر ما تحمیل شد و همه اینها به این علت بود که حاکمان ما، نه معرفت به خدا داشتند و نه عادل و شجاع بودند در نتیجه نه از جانب خدا یاری شدند و نه از جانب ملت. اما شدیدترین و سهمگین‌ترین جنگ‌ها و تحریم‌ها در این ۴۰ سال بر ما تحمیل شده اما مقتدرانه و عزتمندانه مقاومت کردیم و به مسیر خود داریم ادامه می‌دهیم و یک وجب از خاک و ذره‌ای از منافعمان را از دست ندادیم که همه اینها به خاطر اتصال همزمان رهبر حکومت ما و مردم ما به توحید و ولایت است که در این ۴۰ سال ایجاد شده است.

وی گفت: معتقدیم اگر همچنان صبر و مقاومت در پیش گیریم، می‌توانیم موانع را برای همیشه از پیش پای ملتمان برداریم و به جایی برسیم که یک حکومت تأمین کننده رفاه، امنیت و عدالت برای مردم ایجاد کنیم و این حکومت، زمینه ساز ظهور و انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) هم باشد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: شهر قیر و کارزین نیز کارنامه درخشانی در دفاع از انقلاب و آرمانهای اسلامی دارد و به مدت ۴ سال، پایگاه رهبری انقلاب مشروطه در استان فارس بود و در دوران دفاع مقدس نیز بیش از ۲۰۰ شهید تقدیم اسلام کرده که امیدواریم ظرفیت‌های این شهرستان نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار