آیین گرامیداشت حماسه ۹ دی به مناسبت فرارسیدن سالروز بصیرت و میثاق امت با ولایت روز دوشنبه با حضور اقشار مختلف مردم در میدان انقلاب اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 30 December 2019

اجتماع و راهپیمایی گرامیداشت حماسه ۹ دی با حضور گسترده مردم ولایتمدار و شهید پرور اصفهان برگزار شد و شرکت ‎ کنندگان با تجدید بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب، انزجار خود را از فتنه گران نشان دادند.

مردم اصفهان در این راهپیمایی شعارهایی چون مرگ برآمریکا، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر اسراییل، "نتیجه بصیرت، میثاق با ولایت" و "رهایی از ذلایت، میثاق با ولایت" سر دادند.

در روز نهم دی سال ۱۳۸۸ مردم ایران اسلامی در مقابله با فتنه‌انگیزی و توطئه دشمنان، پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، در دفاع از حریم انقلاب و ولایت، به خیابان آمدند و شکوه بصیرت و حضور حماسی خود را به نمایش گذاشتند.  
این روز از آن پس، به نام میثاق امت با ولایت و از ۹ تا ۱۹ دی ماه دهه بصیرت نامگذاری شد.

در مراسمی که امسال به همین مناسبت برگزار شد حشمت‌الله قنبری گفت: با حضور شکوهمند مردم ایران در حماسه نهم دی سال ۸۸، اختلافات در اوج امیدواری دشمن کنار زده شد و مشت اقتدار ملت بالا رفت و آنچنان ضربه‌ای به نظام سلطه وارد کرد که هنوز در حیرت آن روز هستند.

وی با تاکید بر اینکه نهم دی تمام نشده است، اظهار داشت: آنچه در ماه اخیر دیدید نیز ادامه همان جریان حماسی است و اقتدار برخاسته از نهم دی در کمتر از ۷۲ ساعت، برنامه‌ریزی دشمن را در هم ریخت.

وی نهم دی را نورانی‌ترین نقطه حیات انقلاب و سرفصل زندگی و شروع دوباره برای نهضت اسلامی خواند و گفت: این اجتماعات، میثاق با اسلام، پیوند با ولایت و همراهی و پیروی از ولی امر مسلمین است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه تا امروز اهمیت نهم دی آنطور که شایسته است، ادا نشده و زاویه‌های پنهان بسیاری از آن وجود دارد، افزود: اگر این بخش‌ها، بازخوانی شود، حقایق بیشتری درباره آن و عظمت کار ملت ایران پیش روی جهانیان قرار می‌گیرد.

قنبری با اشاره به سال ۸۸ اظهار داشت: اختلافاتی در جریان انتخابات ۸۸ به‌دلیل بدرفتاری ها و گفتمان ناپسند به وجود آمد و شرایط ایجاد اختلاف بین مردم ایجاد شد که این سوء تدبیر و رفتار، زمینه‌ای شد تا سران استکبار آن را فرصتی برای عملیاتی کردن همه برنامه‌هایشان که در طول انقلاب به بن‌بست خورده بود، بدانند.

وی با بیان اینکه گفتمان غیر مودبانه‌ای در جریان انتخابات بین رقیبان وجود داشت که با دین و اخلاق اسلامی ناسازگار بود، تصریح کرد: عده‌ای که امید آرامش بخشیدن و خدمتگزاری برای مردم به آنها بود، به وادی تعصب و لجاجت کشانده شدند و پیروزی ملت و حضور ۴۵ میلیونی آنها در انتخابات در مبارزه با استکبار، به کام مردم تلخ شد.

این پژوهشگر با اشاره به اینکه عده‌ای دچار غفلت و غرور شدند و مردم را دچار حیرت کردند، ادامه داد: در آن روزها، فرصت طلایی برای استکبار جهانی فراهم شد که اگر هدایت و رهبری ولی امر مسلمین و بصیرت و هوشیاری مردم نبود، این آشوب و فتنه بزرگ، قدرت انهدام هر جمعیت و دولت توانمندی را داشت.

قنبری با بیان اینکه، کشور پس از انتخابات ۸۸ به مدت هشت ماه دستخوش نوسان‌ها و فضای تلخ و جو حیرت‌زا و نگران‌کننده ای بود، گفت: این مدت از هشت سال دفاع مقدس، سخت‌تر و پیچیده‌تر بود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان بر موج انتخابات سوار شدند و حتی می‌خواستند اعتقادات مردم ایران را به آتش بکشند، خاطرنشان کرد: دنیازدگی و ریاست‌طلبی عده‌ای نیز شرایط را بحرانی‌تر کرد و کسانی که امید خیر به آنها می‌رفت، تبدیل به شر شدند و حق و باطل در هم آمیخت.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال هدف بزرگتری یعنی تجزیه ایران به ۱۷ تا ۱۸ ایالت مانند امارات متحده عربی هستند، اضافه کرد: عده‌ای به اسم خدمتگزاری به انقلاب و مردم فتنه‌انگیزی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مدیریتی و گرفتاری‌هایی برای مردم وجود دارد، تاکید کرد: اما هیچکدام از آنها اثری در زمان انتخابات ندارند زیرا مردم با وجود همه سختی‌ها، دست از انقلاب اسلامی برنمی‌دارند.

قنبری با بیان اینکه گاهی سوء تدبیرها و رفتارهای حزبی و تصمیم‌های نابه‌جا، ذائقه مردم را تلخ می‌کند، اضافه کرد: عده‌ای می‌گویند اعتراض حق مردم است اما این، بی‌ربط‌ترین حرف است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: حق مردم، حل شدن مشکلات معیشتی، اشتغال جوانان، برخورد با تبعیض و اختلاس و برداشته شدن مشکلات ازدواج است و اگر اینها را بردارید مردم اعتراضی ندارند.

وی از مسوولان خواست تا آنچه را که رهبر انقلاب اعلام می‌کنند عملیاتی شود و تاکید کرد: آنچه در کشورمان به‌عنوان گلایه از مسوولان عنوان می‌شود مربوط به خودمان است.

قنبری با بیان اینکه دشمن ۴۰ سال ما را حتی در دارو و غذا تحریم کرد، گفت: آنها به دنبال رفع مشکلات مردم نیستند بلکه دنبال ایجاد کربلا هستند اما مردم ایران همگام و همراه ولی امر مسلمین هستند و  حرفشان این است که خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار