سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره ملی گل نرگس بهبهان، شرایط و ضوابط حضور در این جشنواره را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۱۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 31 December 2019

غلام شجاعی با اشاره به این‎که هشتمین جشنواره ملی گل نرگس بهبهان از ۱۲ تا ۱۴ دی‎ماه جاری برگزار می‎شود، اظهار کرد: براساس برنامه‎ریزی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امسال برای برگزاری جشنواره ملی گل نرگس، سه استان دیگر شامل فارس، اصفهان و چهارمحال و بختیاری در کنار خوزستان به عنوان استان‎های معین انتخاب شده‎‎اند.

وی عنوان کرد: براساس برنامه‎ریزی‎های صورت‎گرفته، در حاشیه جشنواره گل نرگس، نمایشگاه صنایع دستی، نشست‎های علمی و تخصصی گل نرگس، کارگاه آموزشی، برنامه‎های آئینی و دیگر برنامه‎ها برگزار می‎شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: هتل‎ها و سایر مراکز اقامتی و پذیرائی، صنایع دستی و هنری، دفاتر و شرکت‎های خدمات مسافرتی و گردشگری، طبیعت‎گردی، شرکت‎های سرمایه‎گذاری، جامعه‎ها و انجمن‎ها، آموزشگاه‎های مرتبط و دانشگاه‎ها، موزه‎‎ها و کاخ‎موزه‎ها، گروه‎های نمایش آئینی و موسیقی محلی و مزرعه‎داران گل نرگس، حوزه‎های مرتبط با نمایشگاه در جشنواره گل نرگس امسال هستند.

وی محل برگزاری جشنواره را هتل مارون بهبهان اعلام کرد و افزود: زمان گشایش جشنواره ساعت ۱۴ دوازدهم دی‎ماه خواهد بود؛ ضمن این‎که تاریخ در نظر گرفته‎ شده برای غرفه‎چینی نیز ۱۱ دی‎ماه است.

شجاعی، روشنایی متعارف، یک عدد میز، دو عدد صندلی به همراه کتیبه سردر غرفه را از امکانات هر غرفه عنوان و اضافه کرد: تأمین اجاره غرفه، اسکان و پذیرائی افراد انتقال از محل اقامت به نمایشگاه و برعکس بر عهده اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان خواهد بود.

به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان، وی همچنین با بیان این‎که ثبت‎نام غرفه‎ها توسط معاونت گردشگری خوزستان و پس از ارسال مشخصات کامل، شماره تماس افراد و ارائه معرفی‎نامه از استان مربوط صورت خواهد گرفت، از استان‎های شرکت‎کننده درخواست کرد تا از اعزام افراد اضافی با هر عنوانی خودداری کنند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان ساعت بازدید از نرگس‎زار بهبهان را از ساعت ۹ تا ۱۷ و ساعت کار نمایشگاه را ۱۰ تا ۲۰ اعلام و تأکید کرد: حضور استان‎ها یک روز قبل از آغاز جشنواره و همچنین در ساعت کار نمایشگاه در غرفه الزامی است.

وی افزود: رعایت همه ضوابط و مقررات نمایشگاه و جشنواره و شئونات اسلامی برای غرفه‎داران و شرکت‎کنندگان الزامی است.

شجاعی تصریح کرد: تعیین محل غرفه‎ها به عهده گروه اجرایی دبیرخانه جشنواره اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان خواهد بود و به اداره‎کل هر استان و دفاتر خدمات مسافرتی به صورت مشترک یک غرفه ۹ متری اختصاص داده خواهد شد.

وی با اشاره به این‎که هر استان می‎تواند نسبت به معرفی و اعزام گروه‎های هنری، موسیقی و آئین‎های سنتی به هزینه استان معرفی‎کننده اقدام کند افزود: جدول زمانی اجرای برنامه‎ها پس از اعلام نهایی استان‎ها، تکمیل و اطلاع‎رسانی خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان با تأکید بر این‎که گروه‎های هنری معرفی‎شده از سوی استان‎ها باید دارای مجوز اجرای برنامه از ادارات‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوط باشند، اضافه کرد: هزینه اسکان و پذیرائی گروه‎های هنری در مدت اجرای برنامه براساس برنامه زمان‎بندی شده برعهده استان خوزستان خواهد بود.

وی در ادامه توضیح داد: مکان مورد نیاز در فضای باز برای برپایی سیاه چادرهای عشایری و پخت غذاهای سنتی استا‎ن‎های عشایرنشین، به میزان حداکثر ۲۵ مترمربع به صورت رایگان برای هر استان درنظر گرفته شده است؛ ضمن‎ این‎که برای معرفی اقامت‎گاه‎های بوم‎گردی استان‎ها نیز، غرفه‎هایی در داخل سالن به تعداد محدود (هر استان یک اقامتگاه بوم‌گردی) به صورت رایگان پیش‎بینی شده است.

شجاعی یادآور شد: به رستوران‎های سنتی استان‌ها برای عرضه غذاهای سنتی و همچنین به هتل‌های معرفی شده از سوی ادارات‎کل‌ استان‌ها یک غرفه ۹ متری اختصاص داده خواهد شد.

وی در ادامه به برگزاری کارگاه‎های آموزشی در دل هشتمین جشنواره ملی گل نرگس اشاره کرد و گفت: در تاریخ ۱۳ دی‎ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ کارگاهی با عنوان "اتیکت مدرن در صنعت مهمان‎نوازی" برپا خواهد شد؛ ضمن این‎که در همین روز از ساعت ۱۴ تا ۱۷ دوره‎ای با عنوان "بازاریابی در گردشگری" تدریس می‎شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان افزود: همچنین در تاریخ ۱۴ دی‎ماه دو کارگاه برگزار می‎شود که بر اساس آن از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۷ به ترتیب دو دوره با عناوین " گردشگری پایدار" و " زبان انگلیسی در گردشگری" در محل جشنواره برپا خواهد شد.

وی ضمن دعوت از عموم هموطنان در سراسر کشور و شهروندان خوزستانی به منظور شرکت در این رویداد ملی که مرتبط با یکی از باشکوه‎ترین نمادهای طبیعت (گل نرگس) است، ابراز امیدواری کرد این جشنواره باعث نشاط اجتماعی و رونق اقتصادی مردم منطقه شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار