بارندگی سیل‌آسای دوشنبه ۲۵ آذرماه، حجم زیادی از آب و گل و لای را به خیابان‌های اهواز آورد. آبگرفتگی خیابان‌ها و بالازدگی فاضلاب، موجب شد که آب وارد منازل مسکونی هسته مرکزی شهر اهواز شود.
کد خبر: ۸۱۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ 31 December 2019

نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در اهواز و همچنین فرسودگی شبکه فاضلاب، باعث شد که آب در برخی منازل تا یک هفته هم ماندگار شود.

هر چند مناطق حاشیه‌ای اهواز همیشه به عنوان مناطق در معرض خطر یاد شده‌اند و هر چند وقت یکبار خبر حادثه‌ای مانند ریزش سقف یا رانش زمین در این مناطق مطرح می‌شود اما در بارندگی اخیر، محله باغ شیخ و خیابان ادهم در مرکز شهر اهواز نیز سوژه خبری شدند؛ این دو منطقه، از جمله محلات قدیمی شهر اهواز هستند.

کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران خورزستان روز شنبه (۷ دی‌ماه) در جلسه بررسی نحوه برآورد خسارت وارد شده ناشی از بارندگی شدید اخیر به اماکن مسکونی، تجاری، خودروها و تاسیسات زیربنایی با اشاره به پیگیری انجام شده برای مشخص شدن وضعیت منازل مسکونی قدیمی مرکز شهر اهواز پس از بارندگی و آبگرفتگی اخیر، گفته بود: برخی منازل واقع در باغ شیخ و خیابان ادهم با زلزله ۴.۵ ریشتری فرو می‌ریزند و ممکن است فاجعه‌ای رخ دهد؛ وضعیت این منازل نیز پیگیری خواهد شد.

عسکر مولائی کتکی معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار اهواز در خصوص وضعیت منازل قدیمی واقع در خیابان ادهم و محله باغ شیخ اظهار کرد: باغ شیخ و ادهم جزو پهنه خطر اهواز نبودند اما اکنون گفته می‌شود که بارندگی اخیر آسیب‌هایی به منازل این مناطق وارد کرده است.

وی افزود: در حال حاضر نیروهای بنیاد مسکن در حال جمع‌آوری اطلاعات اولیه منازل این مناطق از نظر فرسودگی هستند تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار اهواز بیان کرد: اگر خیابان ادهم و محله باغ شیخ نیز مانند منبع آب و حصیرآباد جزو مناطق پرخطر محسوب شوند، برای این مناطق نیز برنامه‌ریزی در چارچوب قانون انجام می‌شود. منازل این دو محله هنوز به مرحله جابه‌جایی نرسیده‌اند و در صورت نیاز باید ترمیم شوند که اگر نظر کارشناسان مبنی بر ترمیم این منازل باشد، مسیر قانونی در این زمینه طی خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار