کد خبر: ۸۱۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵ 01 January 2020


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت های خدمات رسان در راستای تسریع این دو طرح موظف به صدور مجوزها و عملیاتی نمودن آنها در کمترین زمان ممکن است.
سید حشمت الله صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ادامه سلسله سفرهای درون استانی خود و در راستای پیگیری مصوبات این سفرها این بار سفر ویژه ای در خصوص چگونگی تامین زیر ساخت های انرژی طرح های صنعتی آهک هیدراته و فسفات چرام به این شهرستان داشته است.
در این سفر فرماندار شهرستان چرام و نمایندگان شرکت های خدمات رسان آب ، برق و گاز معاون اقتصادی استاندار را همراهی کردند.
همچنین نشستی به همین منظور در محل سایت فسفات چرام و با حضور نماینده سازمان ایمیدرو  در استان های فارس و کهگیلویه  تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
صمیمی دوست در حاشیه برگزاری این نشست و در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در این نشست مقرر شد شرکت توزیع نیروی برق برای طرح صنعتی آهک هیدراته چرام نسبت به تامین ۲ مگاوات برق ، شرکت گاز نسبت به تامین ۱۲۰۰ مترمکعب گاز در ساعت و شرکت آب منطقه ای نسبت به تامین آب به میزان ۴ لیتر در ثانیه اقدام  کند.
وی افزود: پیش بینی می شود هزینه های لازم جهت تامین زیر ساخت های انرژی آهک هیدراته رقمی در حدود ۸۰ میلیارد ریال باشد.
صمیمی به چگونگی تامین زیر ساخت های انرژی طرح فسفات چرام اشاره کرد و گفت: در این نشست مقرر شد شرکت توزیع نیروی برق استان همکاری لازم جهت تامین برق مورد نیاز طرح به میزان ۷ مگاوات را داشته باشد که حداقل تامین برق طرح مورد نظر ۱۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
معاون استاندار افزود: همچنین مقرر شد شرکت گاز استان نیز نسبت به تامین  ۷۰ میلیون متر مکعب گاز در سال اقدام که هزینه مورد نظر رقمی در حدود ۶۰ میلیارد ریال برآورد شد.
وی بیان کرد: شرکت آب منطقه ای نیز نسبت به تامین آب مورد نیاز به میزان ۸۰۰ هزار مترمکعب در سال و یا ۲۶ لیتر در ثانیه اقدام خواهد کرد.
صمیمی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: پیش بینی می شود هزینه تامین خط لوله آب از رودخانه نازمکان تا محل این دو طرح رقمی در حدود ۱۵میلیارد ریال باشد .
وی گفت: براساس پیش بینی های انجام شده کل هزینه های مورد نظر جهت تامین زیر ساخت های انرژی پروژه های آهک هیدراته و فسفات چرام رقمی در حدود ۳۱۵میلیارد ریال است.
صمیمی به شرکت های خدمات رسان استان دستور داد که هر چه سریع تر نسبت به صدور مجوزها و عملیاتی نمودن طرح ها اقدام کنند.
بعد از پایان این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از طرح آهک هیدراته چرام بازدید و دستورات لازم جهت تسریع در روند اجرای این پروژه را صادر نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار