رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای دستی در مسجد تاریخی رنگونی‎های این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 01 January 2020

جمال عامری‎نسب اظهار کرد: به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی آبادان روز، سه‎شنبه (۱۰ دی ماه) از ساعت ۱۸:۳۰ در محل مسجد تاریخی رنگونی‎ها گشایش یافت.

وی افزود: این نمایشگاه در ۲۴ غرفه برپا می‎شود و ۲۴ هنرمند صنایع دستی نیز در این غرفه‎ها به عرضه مصولات و تولیدات خود خواهند پرداخت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان اضافه کرد: این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز تا ۲۰ دی‎ماه دایر خواهد بود و شهروندان و گردشگران می‎توانند برای بازدید از آن صبح‎ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ به مسجد رنگونی‎ها مراجعه کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: رشته‎های صنایع دستی موجود در این نمایشگاه شامل مینیاتور، تهذیب، تابلوسازی، صنایع چوب و حصیر (معرق، مشبک و منبت)، انواع گلیم و قالی، چاپ باتیک، هنرهای تلفیقی، دست‎دوزهای چرمی، سازهای سنتی، سفال، صنایع بافتنی، هنرهای کاربردی (نقاشی روی شیشه و روی پارچه)، موزائیک‎کاری، هنرهای بازیافتی و زیورآلات سنتی است.

عامری‎نسب از احتمال تمدید سه‎ ماهه این نمایشگاه خبر داد و گفت: در نظر داریم درصورت بازخورد مثبت از سوی صنعتگران حاضر در نمایشگاه و استقبال قابل قبول مردم از آن، این نمایشگاه را به مدت سه ماه تا اواخر فروردین‎ماه ۹۹ تمدید کنیم.

وی بیان کرد: هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه، معرفی توان و ظرفیت هنرمندان حوزه صنایع دستی آبادان و منطقه آزاد اروند، رونق تولید، کمک به فروش، توسعه و ترویج صنایع دستی در بین جامعه است.

به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان با اشاره به برپایی این نمایشگاه در مسجد تاریخی و زیبای رنگونی‎ها، بیان کرد: قصد داشتیم تا با برگزاری نمایشگاه در این مکان، فضایی را فراهم آوریم تا مردم علاوه بر مشاهده صنایع دستی و هنرهای سنتی، بتوانند به صورت رایگان از مسجد رنگونی‎ها که یکی از آثار تاریخی زیبا و فاخر استان و شهرستان آبادان است نیز دیدن کنند.

در شهرستان آبادان بیش از ۲۰۰ صنعتگر فعال صنایع دستی وجود دارد. حصیربافی و سفال‎گری نیز از جمله صنایع دستی ویژه و شاخص این شهرستان به شمار می‎رود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار