قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی، امدادی و جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان خوزستان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۱۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ 01 January 2020

قرارگاه جهادی خدمت رسانی، امدادی و جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان خوزستان با حضور مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

در حاشیه این مراسم محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار کرد: در تفاهمی با استانداری خوزستان در سه سال پیش برای ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغل، تا امروز ۲۷ هزار شغل ایجاد شده و نزدیک به ۲۶ هزار شغل در حال ایجاد است که تا پایان سال اتفاق می افتد.

وی با اشاره به این‌که تا دو سال آینده ایجاد ۲۰ هزار شغل در نظر گرفته شده است، ادامه داد: با ۱۹ هزار طرح تا سه سال آینده نزدیک به ۸۳ هزار شغل در استان خوزستان ایجاد می‌شود.

رئیس ستاد‌ اجرایی فرمان حضرت امام(ره) عنوان کرد: نزدیک به ۸ هزار طرح زیربنایی اعم از مسکن، آبرسانی و برق رسانی اجرا شده و حدود ۲۴۰ مدرسه، ۱۵۰ مسجد و ۳۸ خانه بهداشت ایجاد شده و نزدیک به هفت خانه بهداشت نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اتفاق‌هایی همچون سیل خوزستان و آبگرفتگی اخیر معابر سطح استان، افزود: در سیل استان ۱۲ هزار لوازم خانگی اهدا و برای ابگرفتگی نیز دو هزار بسته لوازم خانگی طی امروز توزیع می‌شود.

مخبر با بیان اینکه تعهد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نسبت به مردم دلاور، مقاوم و ولایتمدار استان خوزستان عملی شده و کارهای بزرگی انجام داده است، ادامه داد: در صورت تحقق ایجاد ۲۲ هزار شغل طی دو سال آینده، مصمم و پیگیر هستیم تا با همکاری دیگر بخش‌ها طی سه سال آینده جمعا به ۱۰۰ هزار شغل برسیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) عنوان کرد: شغل های ایجاد شده در چهار زمینه شامل شغل های خرد و خانگی، بنگاه محور، دانش‌بنیان و بخش نهایی نیز بنگاه‌های بزرگ همچون کلنگ‌زنی کارخانه کاغذسازی است.

وی تاکید کرد: بخشنامه شده تا مدیران در تمام شغل‌های بزرگ، کارخانه‌ها و بنگاه‌های بزرگ موظف هستند که ۸۰ درصد نیروهای خود را از مردم منطقه جذب کنند و این نکته را خودم پیگیری و دنبال می‌کنم.

مخبر با اشاره به بنیاد احسان با رویکرد حوادث مترقبه و جهادی اظهار داشت: قرارگاه جهادی خدمت رسانی، امدادی و جهادی در ده نقطه کشور احداث شد که از جمله آن در اهواز است. این قرارگاه نزدیک به ۱۲ هزار خانواده را می‌تواند اسکان و در حوادث نیز می‌تواند خدمت‌رسانی کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: متاسفانه تمام دولت‌های بعداز جنگ اهمیت و عمق خرابی‌هایی که در استان خوزستان اتفاق می‌افتاد، حداقل به نسبت خرابی‌ها رسیدگی نشد البته کار و هزینه بسیار شده اما خرابی‌ها نیز بسیار شده است.

مرمت صدها منزل مسکونی در خوزستان

همچین حجت الاسلام حسین احمدی نیا مسئول قرارگاه جهادی خدمت رسانی، امدادی و جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان خوزستان، اظهار کرد: کار خدمت‌رسانی و جهادی از نزدیک به دو سال قبل شروع شده و در همین راستا چند صد واحد مسکونی مرمت و بازسازی شده است.

وی با اشاره به این‌که در مواقع بحرانی ستاد با بخش زیادی از امکانات و توانمندی‌ها وارد کار اجرایی می‌شود، عنوان کرد: باتوجه به حادثه‌خیز بودن خوزستان نیاز بود تا قرارگاه دائمی امدادرسانی ایجاد شود تا محل‌هایی را در اختیار آنها قرار‌ گرفته شود.

مسئول قرارگاه جهادی خدمت رسانی، امدادی و جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان خوزستان گفت: در آبگرفتگی اخیر معابر اقلام مورد نیاز در محل قرارگاه وجود داشت و بلافاصله در میان مردم آسیب دیده توزیع شد.

حجت الاسلام احمدی نیا درباره اقدامات انجام شده برای آسیب دیدگان آبگرفتگی اخیر گفت: شروع به کار آشپزخانه قرارگاه از روز اول و طبخ بیش از ۳۵ هزار پرس غذا تا به امروز، برگزاری ده‌ها برنامه فرهنگی با اعزام کاروان به مدارس و محله‌های سیل زده با عنوان سفیر احسان و اعزام ۳ درمانگاه سیار همراه با تجهیزات کامل و ویزیت روزانه بیش از ۴۰۰ نفر با عنوان سلامت احسان از جمله این برنامه‌ها هستند.

وی ادامه داد: تعمیر و خرید صدها قلم لوازم برقی خانگی با عنوان مهارت احسان، ارسال ۲۰ لجن کش برای دفع آب از منازل و کوچه ها، پخش هزاران متر مربع موکت و رول پلاستیک و هزاران قلم مواد بهداشتی و دیگر موارد از دیگر اقدامات قرارگاه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار