کد خبر: ۸۱۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 01 January 2020
جرایم شکار برخی از گونه‌های جانوری افزایش سه برابری داشته است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل اداره محیط زیست این استان با اشاره به نرخ جرائم شکار در آخرین نشست شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور گفت : نرخ جرائم شکار و صید گونه‌های تحت حمایت سازمان محیط زیست از ۵۰ درصد تا ۷۵۰ درصد در بعضی از گونه‌ها افزایش وجود دارد.
هاشمی با اشاره به تغییرات جدید نرخ شکار افزود : این افزایش جریمه‌ها برای کمک به حفظ محیط زیست و جلوگیری از خطر انقراض بسیاری از گونه‌های جانوری در معرض خطر بود.
وی مهمترین شاخصه این مصوبه را افزایش ۳ برابری بهای گونه‌های ماده شکار شده دانست و اضافه کرد : متاسفانه بعضی از شکارچیان با از بین بردن گونه‌های ماده به خصوص در کل و بز و سایر جانوران ، کاهش منفی رو در رشد بعضی از گونه‌های ماده شاهد هستیم.
مدیرکل اداره محیط زیست استان همچنین بیان کرد : بر اساس مصوبه جدید جریمه کل یا همان پازن از ۱۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون ، پلنگ از ۸۰ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان ، خرس قهوه‌ای از ۵۰ میلیون تومان به ۷۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
هاشمی ادامه داد: این جریمه‌ها می‌تواند به عنوان عاملی بازدارنده برای کاهش تخلفات زیست محیطی باشد و بتوانیم با مشارکت و کمک مردم از محیط زیست حفاظت کنیم.
وی افزود: با حفظ محیط زیست می‌توان از تخریب گونه‌های گیاهی و جانوری  در استان جلوگیری کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار