کودکان مبتلا به سرطان مهمانان افتخاری تولد خبرنگار خوزستانی؛
یکی از خبرنگاران خوزستانی جشن تولد خود را با حضور کودکان مبتلا به سرطان برگزار و با برپایی یک جُنگ شادی بی نظیر لبخند و شادی را به آنها هدیه داد
کد خبر: ۸۱۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 02 January 2020

پیوند عشق و امید در جشن تولد/ آرزوهایی در صف برآورده شدن

 یکی از خبرنگاران خوزستانی جشن تولد خود را با حضور کودکان مبتلا به سرطان برگزار و با برپایی یک جُنگ شادی بی نظیر لبخند و شادی را به آنها هدیه داد.

رضا خبازان خبرنگار فعال خوزستانی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری خوزستان جشن تولد خود را با حضور گروه موسیقی، مجری و گروه نمایش کودک در سالن اجتماعات کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان این استان برگزار کرد.

در این برنامه گروه موسیقی به اجرای موسیقی پرداخت؛ همچنین اجرای نمایش شاد کودکانه و مسابقات جذاب برای حاضران از دیگر بخش های جانبی این مراسم تولد خاص بود.

مدیرکل حوزه هنری خوزستان در این مراسم اظهار کرد: امروز همه جمع شدند تا کاری تازه را تجربه کنیم؛ باید از یک خبرنگار خوب، خوش اخلاق، مهربان و مردم دوست و متعهد تشکر کنیم که این تولد خاص را رقم زد.

سید شهاب الدین طباطبایی با اشاره به اینکه برای کودکان باید کار کرد،ه افزود: خصوصا کودکانی که درگیر مبارزه با یک بیماری مثل سرطان هستند که نمی توان آن را نادیده گرفت و باید به آنها توجه ویژه ای داشت.

وی عنوان کرد: متأسفانه این بیماری هزینه های بسیاری دارد که باعث می شود تا استرس و نگرانی برای آنها و خانواده هایشان بیشتر شود.

مدیرکل حوزه هنری خوزستان ادامه داد: این جشن را به صورت خاص برگزار کردیم تا پایه گذار یک اتفاق تازه در کشور و فرهنگ ایران باشیم که از این به بعد بسیاری از افرادی که حوزه کاری آنها گسترده تر و ارتباطات بیشتری دارند (دوستداران آنها جمعیت بیشتری را تشکیل می دهد) مثل خبرنگاران و هنرمندان شناخته شده آنها هم نیز به این عرصه وارد شوند.

طباطبایی با تأکید بر اینکه باید همه افراد جامعه را به این کارهای نیک و خیرخواهانه تشویق کنیم، یادآور شد: انتظار داریم تا دیگر افراد نیز تولدهای این چنینی برگزار و هزینه ها و هدایا را به صورت نقدی جمع آوری کنیم تا صرف گره گشایی از مشکلات این بخش از جامعه (کودکان مبتلا به سرطان) شود.

وی با اشاره به اینکه می توان سایر بخش های جامعه را نیز با انجام اقدامات خیریه تحت پوشش قرار داد، گفت: به تدریج این کارهای نیک جمع و دریایی از مهربانی می شود که غم های همه را با خودش می برد.
مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی و هنری پنجمین فصل قشنگ گفت: یکی از رسالت‌های اصلی مؤسسه برآورده کردن آرزوی کودکان مبتلا به سرطان در استان خوزستان است که تاکنون ۴۵۴ آرزو در سال‌های گذشته بر آورده شده است.

هدی رشیدی افزود: در حال حاضر نیز از میان تمام برنامه هایی که تاکنون برگزار کرده ایم یکی از برنامه‌ها بسیار برای ما جالب توجه بود که آن هم تولد یک خبرنگار با حضور کودکان مبتلا به سرطان بود.

وی بیان کرد: این خبرنگار در بسیاری از جشن های برآورده شدن آرزوی کودکان مبتلا به سرطان حضور داشت و از نظر پوشش خبری ما را حمایت می‌کرد و این بار در جشن تولد خودش از این کودکان دعوت کرد که یک کار بسیار زیبا و متفاوت بود.

مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی و هنری پنجمین فصل قشنگ عنوان کرد: در ابتدا این برنامه کوچک به نظر می‌رسید اما رفته رفته مشارکت ها زیاد شد و حمایت‌های ارگان‌های دولتی نظیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری خوزستان بر کیفیت این برنامه افزود و جشنی باشکوه با حضور این کودکان برگزار شد.

رشیدی اضافه کرد: آرزوی این خبرنگار حضور کودکان مبتلا به سرطان در جشن تولدش بود که در این برنامه به همراه تعدادی از کودکان مبتلا به سرطان حضور پیدا کرده و این آرزو را نیز برآورده کردیم.
وی افزود: قصد داشتیم تعداد بیشتری از کودکان مبتلا به سرطان را در این برنامه شرکت دهیم اما متاسفانه بیمارستان برای مرخص کردن این کودکان همکاری لازم را با ما نداشت؛ با توجه به شرایط روحی این کودکان در بیمارستان نیاز است که آنها در این جشن ها شرکت کنند تا بتوانند سختی بیماری خود را تا اندازه ای فراموش کنند.

مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی و هنری پنجمین فصل قشنگ گفت: متاسفانه گروهی برای شاد کردن کودکان بدون مجوز وارد بیمارستان شده و رفتاری خارج از چارچوب و قوانین اجرا کردند و همین امر باعث شد مدیریت بیمارستان دیگر با افرادی هم که قانونمند کار می کنند همکاری نکند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی کودک قصد دارند دکتر و پرستار شوند که این امر نیازمند مشارکت ارگان‌های دولتی است، تصریح کرد: همچنان مردم را به مشارکت و در کنار ما قرار گرفتند و تشکیل یک زنجیره مهربانی دعوت می کنیم؛ سخت ترین آرزوهای ما مشهد رفتن کودکان است که هزینه زیادی را نیاز دارد انتظار می رود در این زمینه مشارکت های خوبی صورت گیرد.

رشیدی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴ آرزوی کودک داریم که باید به مشهد بروند و چندین آرزو نیز داریم که کودکان دوست دارند با بازیکنان مطرح کشور دیدار داشته باشند که این ها جزو آرزوهای سخت است.

وی افزود: مؤسسه پنجمین فصل قشنگ از سال ۱۳۹۲ با دریافت مجوز رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۹۴ به صورت ویژه فعالیت برای تحقق آرزوی کودکان مبتلا به سرطان آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: جا دارد از تمامی اهالی رسانه که در اقدامات خیرخواهانه حضوری پررنگ دارند قدردانی کنیم و امیدوارم که این رفتار زیبا و جذاب در جامعه به شکل خاص منتشر و تکثیر شود و شاهد زیبایی‌های بیشتری در جامعه و توجه بیشتری به کودکان در معرض بیماری‌های خاص باشیم .

وحید کیانی افزود: کانون پرورش فکری پناهگاه امن و آرام کودکان و نوجوانانی است که به هر دلیل تعلق فرهنگی، هنری و اجتماعی دارند؛ این ظرفیت در کانون پرورش فکری بیش از گذشته فعال شده و امیدواریم با همراهی اهالی رسانه که خود از اهالی خردمند فرهنگ و هنر هستند، از این فرصت برای بیشتر کردن امید و نشاط در جامعه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: جا دارد از رضا خبازان برای دعوت از کودکان مبتلا به سرطان در جشن تولدش قدردانی کنیم؛ امید است جشن های تولد همچنان به سمت کمک به هم نوع و توجه بیشتر به کودکان و نوجوانانی که به هر دلیل در معرض نوعی از آسیب اجتماعی و یا بیماری قرار دارند، سوق پیدا کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان عنوان کرد: کانون پرورش فکری با افتخار با تمام ظرفیت در خدمت کودکان و نوجوانان و کنشگران حوزه کودک و نوجوان که به نوعی به جامعه خدمت می کنند خواهیم بود.

کیانی یادآور شد: یکی از ظرفیت‌های به تاخیر افتاده کانون پرورش فکری خوزستان که در سال‌های گذشته، امداد فرهنگی کتابخانه های سیار بوده که اکنون در قالب طرح پیک امید فعال شده است.

وی بیان کرد: این طرح در بسیاری از روستاهای دور دست، کم برخوردار و حاشیه ها و به خصوص مناطق عشایری که به هر دلیلی از توزیع فرصت برابر فرهنگی محروم بودند اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در پایان گفت: امید است که این خدمات فرهنگی بستر ساز رشد و خلاقیت در بین کودکان و نوجوانان شود و شاهد فرزندانی ارزش آفرین برای ایرانی عزیز باشیم.

سیروس داوودی نماینده سازمان های مردم نهاد خوزستان نیز گفت: برگزاری این جشن تولد با حضور کودکان مبتلا به سرطان یکی از اقدامات بسیار زیبای یکی از خبرنگاران استان بود که روزی به یاد  ماندنی را در خاطرات همه ثبت کرد.  وی افزود: گسترش این فرهنگ بین اهالی رسانه و در سراسر جامعه نیز یکی از اقدامات موثر است . 

 نماینده سازمان های مردم نهاد در خوزستان بیان کرد: ما نیز تعدادی انجمن فعال داریم که در حوزه کودک و هنر فعالیت می کنند و توصیه می‌کنیم به تمامی دوستان که این فرهنگ را به عنوان یک کار پسندیده رواج دهند و ما نیز سعی داریم کمک‌ها و حمایت‌های خود را داشته باشیم.  وی عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خوزستان نیز از زمان ورود وحید کیانی فعالیت خود را دو چندان کرده که شایسته تقدیر است. 

 داوودی در پایان گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ سازمان مردم نهاد در حوزه کودک، روانشناسی کودک، حوزه‌های خانواده، مددکاری و حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند و اگر نیاز سازمان ها نیز در مسیر حمایت از کودکان مبتلا به سرطان قدم بگذارند، می‌توانیم کار شایسته ای را در جامعه صورت دهیم.

و اما دیگاه خبرنگاران خوزستانی….

محمدرضا خبازان خبرنگار خوزستانی به عنوان بانی این جشن تولد خاص اظهار کرد: کودکان مبتلا به بیماری سرطان سال ها در سخت ترین شرایط درد و رنج را تحمل می کنند و شاید نشاندن لبخند روی لبان آنها کمترین خدمتی باشد که افراد جامعه می توانند به آن ها هدیه بدهند.

وی افزود: ما خبرنگاران خوزستانی سال ها است که در برنامه‌های برآورده کردن آرزوی این کودکان به همت مؤسسه فرهنگی و هنری پنجمین فصل قشنگ حضور داشته و در زمینه پوشش اخبار این اقدامات زیبا فعالیت کردیم اما این بار تصمیم گرفتم آرزوی خود را که همان حضور این کودکان در جشن تولدم بود را برآورده کنم.

خبرنگار خوزستانی بیان کرد: شاید برخی از این کودکان به دلیل سختی بیماری شرایط دشواری را در ادامه مسیر زندگی داشته باشند اما شاد کردن آنها هیچ هزینه‌ای برای افراد جامعه به دنبال ندارد؛ در این بین بسیاری از افرادی که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند، به دلیل داشتن روحیه بالا توانستند این بیماری سخت را شکست دهند.

خبازان عنوان کرد: برگزاری این جشن باشکوه با حضور این کودکان عزیز خاطرات به یاد ماندنی را در ذهن همه ما ثبت کرد که انتظار می‌رود چنین برنامه‌هایی تداوم داشته باشد.

وی در پایان ضمن قدردانی از حمایت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین حوزه‌ هنری خوزستان ابراز امیدواری کرد که جامعه رسانه در تمامی جشن های برآورده شدن آرزوی این کودکان معصوم حضوری فعال داشته باشند.

سیمین کوچک اندام یکی از خبرنگاران خوزستانی به عنوان دبیر اجرایی جشن برآورده شدن آرزوی یک خبرنگار بیان کرد: رضا خبازان خبرنگار فعال خوزستانی سالروز تولد خود را کنار کودکان مبتلا به سرطان‌ با همکاری تعدادی از خبرنگاران و هنرمندان استان برگزار کرد که این جشن برای نخستین بار در خوزستان اجرا شده و امیدواریم چنین حرکت‌های انسان دوستانه ای همچنان تداوم داشته باشد.

وی افزود: گروه موسیقی آرتابند، حوزه هنری و کانون پرورش فکری خوزستان و گروه نمایش عمو فرفری در راستای این اقدام خیرخواهانه مشارکت داشتند و اجرای این برنامه به عهده هومن فرج زاده از مجریان توانمند استان بود.

این خبرنگار خوزستانی در پایان یادآور شد: همچنین حوزه هنری خوزستان در این جشن به تعدادی از کودکان بلیط سینما اهدا کرد و کانون پرورش فکری علاوه بر در اختیار گذاشتن سالن برای برگزاری مراسم، تعدادی بسته اسباب بازی به کودکان شرکت کننده اهدا کرد.

کوثر کریمی از دیگر خبرنگاران خوزستانی نیز اظهار کرد: همچون دیگر برنامه های خیرخواهانه اصحاب رسانه شاهد یک کار نیک دیگر بودیم؛ البته این مراسم بسیار خاص و در نوع خود بی بدیل بود.

وی با تقدیر از حضور اصحاب رسانه و شمارکت آنها برای برگزاری این کار زیبا اضافه کرد: هرچند انتظار می رفت که کنشگران اجتماعی، مسئولان و همکاران رسانه ای بیشتری در این برنامه حضور پیدا کنند ولی باز هم دست تمام مهروزرانی را که در مراسم حاضر شدند به گرمی می فشاریم.

این خبرنگار خوزستانی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به کودکان مبتلا به سرطان گفت: نمی دانم نسبت وجود کودکان مبتلا به سرطان استان خوزستان در مقایسه با دیگر استان ها چه معادله ای دارد ولی متأسفانه همین تعداد فعلی هم کم نیستند و به شدت نیازمند حمایت بیشتر مسئولان و خیراندیشان هستند.

کریمی ادامه داد: مؤسسه پنجمین فصل قشنگ سال هاست که امر خیر و زیبای برآورده شدن آرزوی کودکان مبتلا به سرطان را انجام می دهد ولی آنطور که باید و شاید از سوی سازمان های دولتی یا شرکت های خصوصی مورد حمایت قرار نگرفته اند.

وی با اشاره به اینکه همیشه حضور مردم باعث تعالی اهداف این مؤسسه شده عنوان کرد: از عموم مردم خوزستان درخواست دارم که حداقل اگر امکان کمک مالی به این کودکان را ندارند ولی در برنامه های برآورده شدن آرزوی آنها حضور پررنگی داشته باشند چون این جمعیت باشکوه در افزایش روحیه کودکان تأثیر شگرفی دارد.

این خبرنگار خوزستانی با دعوت از شرکت های خصوصی و کارخانه های مختلف برای مشارکت در برآورده شدن آرزوی کودکان مبتلا به سرطان این استان گفت: بارها برای دریافت حمایت این شرکت ها و مؤسسات در قالب مسئولیت های اجتماعی تلاش شده ولی آنطور که باید موفق نبوده ایم.

کریمی در پایان تصریح کرد: بیشترین آرزوی کودکان مبتلا به سرطان سفر به مشهد مقدس است، تمهیدات لازم برای اسکان این کودکان از سوی آستان قدس رضوی فراهم شده ولی با توجه به شرایط جسمی خاص آنها باید حتما با هواپیما اعزام شوند؛ بنابراین برای همکاری در این زمینه نیاز به یک عزم همگانی داریم.

بنا به این گزارش، در این جشن هومن فرج زاده به عنوان مجری، سید محمد ابوقداره نسب بازیگر نمایش کودک در نقش موفرفری و گروه آرتابند برای اجرای موسیقی از سوی حوزه هنری خوزستان به هنرنمایی برای این کودکان پرداختند.

مراسم در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برگزار و در پایان هدایای نقدی برای برآورده شدن آرزوی کودکان مبتلا به سرطان به موسسه فرهنگی هنری پنجمین فصل قشنگ تقدیم شد.

همچنین شرکت فولاد اکسین نیز بخشی از هزینه های برگزاری این مراسم را در قالب مسئولیت های اجتماعی برعهده گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار