پیشکسوت فوتبال خوزستان:
پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان این‌که تاکنون تحولی در تیم فولاد ندیده‌ایم، گفت: با جذب بازیکن و تغییر تاکتیک، می‌توان فولاد بهتری را در نیم‌فصل دوم شاهد باشیم.
کد خبر: ۸۱۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ 06 January 2020

حسن سالمی در خصوص این‌که نکونام در بدو ورود به فولاد عنوان کرده بود که "تلاش می‌کند، امسال هواداران، فولاد متفاوتی را شاهد باشند"، اظهار کرد: سرمربی‌ای می‌تواند بگوید امسال هواداران تیمش، تیم متفاوتی را می‌بینند که با شناخت نسبت به بازیکنان قبلی تیم و با توجه به بازیکنانی که جذب می‌کند، بتواند تحولی در تیم ایجاد کند ولی ما تاکنون تحولی در فولاد ندیده‌ایم و اکنون فولاد در رده هفتم قرار دارد. یک تیم وقتی متحول می‌شود که بتواند در یکی از رده‌های اول تا چهارم قرار بگیرد.

"شیمبا" در گلزنی کم آورده است

وی ادامه داد: هوادارانی که به استادیوم می‌آیند به دنبال هیجان هستند و این هیجان در پی گلزنی تیم‌شان به وجود می‌آید. اما اگر به بازی‌های فولاد توجه کنید و به جدول گلزنان لیگ نگاه داشته باشید، فولاد در رده هفتم هشتم جدول گلزنان قرار دارد. سرمربی فولاد باید برای رفع مشکل گلزنی‌ تیمش تدبیری بیاندیشد. فصل گذشته شیمبا به صورت مشترک با کی‌روش استنلی سپاهان عنوان آقای گلی لیگ ایران را به دست آورد ولی امسال در گل زدن کم آورده است. سرمربی باید طرح تاکتیکی دیگری برای شیمبا برای گلزنی داشته باشد. شیمبا شناخته شده است و مطمئنا تیم‌ها تدبیری می‌اندیشند تا از گلزنی او جلوگیری شود. بنابراین سرمربی باید با تغییر تاکتیک فردی و تیمی، برای این مهم فکری کند.

فولاد کاملا دفاعی بازی نمی‌کند

این مدرس فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: البته نمی‌توان گفت که نکونام با سیستمی کاملا دفاعی بازی می‌کند زیرا در بازی هفته شانزدهم برابر نفت آبادان، شاهد بودیم که فولاد متفاوت با سیستم هجومی بازی کرد. در همین دیدار، بازی بسیار خوب و رو به جلویی را از فولاد شاهد بودیم. پس فولاد کاملا دفاعی بازی نمی‌کند اما می‌تواند با توجه به راهکارهای بسیاری که برای گلزنی وجود دارد، در خط حمله خود به شرایط بهتری برسد.

نکونام برای برگشت شیمبا و بیت‌سعید به مدار گلزنی فکری کند

وی با اشاره به تجربه کمِ نکونام در عرصه مربیگری، گفت: این مربی می‌تواند با کسب تجربه بیشتر، تغییرات تاکتیکی ایجاد کرده تا فضای بیشتری به بازیکنان خط حمله‌اش داده شود و به امر گلزنی تیم کمک شود. البته یکی از دلایل این‌که امسال شیمبا نتوانسته مانند فصل‌های گذشته گلزنی کند، می‌تواند اشباع شدن این بازیکن هم باشد. او چندین سال است که در تیم‌های مختلف از جمله فولاد توپ می‌زند و اکنون در فولاد باید رقیب داشته باشد. به هر حال نکونام می‌تواند با استفاده از تاکتیک‌های بسیار گلزنی، شیمبا و بیت‌سعید را به مدار گلزنی برگرداند.

تنها تاکتیک گلزنی فولاد، ضربات آزاد بوده است

سالمی عنوان کرد: اینکه یک تیم چطور بتواند به گل برسد، به نحوه درست استفاده کردن سرمربی از بازیکنانش بستگی دارد و به نظر می‌رسد در این فصل به خوبی از شیمبا و بیت‌سعید در خط حمله استفاده نشده است. همانطور که گفتم راه‌های رسیدن به گل بسیار هستند ولی به طور مثال امسال ندیده‌ایم، فولاد بتواند از شوت راه دور برابر تیم‌هایی که بسته بازی می‌کنند، به گل برسد. امسال اصلا در فولاد بازیکن شوت‌زن نداریم. در حال حاضر تنها تاکتیک گلزنی فولاد، از طریق ضربات آزاد بوده است. یعنی از راه‌کارهای بسیار گلزنی، تنها از طریق ضربات آزاد استفاده کرده است.

قطع همکاری فولاد با "بنی‌یاسین" به دلیل انتخاب بازیکن توسط دلال‌ها بود

وی با اشاره به قرار گرفتن "انس بنی‌یاسین"، مدافع اردنی فولاد که در لیست فروش این تیم قرار گرفت نیز گفت: این بازیکن با مبلغ بسیاری و با نظر سرمربی جذب شد اما متاسفانه نتوانست رضایت سرمربی را جلب کند و در لیست فروش قرار گرفت که این موضوع به انتخاب بازیکن توسط دلال‌ها برمی‌گردد. در گذشته پرسپولیس هم یک بازیکن به نام جونیور داشت که او هم با هزینه بسیار و بدون کارایی به این تیم آمد و همین بازیکن فولاد نیز به همین صورت بود. دلال‌ها یک بازیکن به یک تیم قالب می‌کنند، آن‌هم با این عنوان که خارجی است.

این پیشکسوت فوتبال با اشاره به صحبت ابراهیم قاسم‌پور در خصوص بازیکنان خارجی، افزود: یادش به خیر که آقای قاسم‌پور می‌گفت "ما هم حاضریم، چشمان‌مان را آبی کنیم و بگوییم خارجی هستیم". به هر حال یک بازیکن خارجی را باید خود سرمربی از نزدیک دیده باشد، مثل عبدالله ویسی که برای جذب بازیکنان خارجی، خودش به کشور برزیل می‌رفت و بازیکن انتخاب می‌کرد. مانند موسی کولیبالی و دخسوس که هنوز نیز در لیگ ایران، فوتبال بازی می‌کنند و واقعا کارایی لازم را هم داشته‌اند.

با جذب بازیکن و تغییر تاکتیک، می‌توان فولاد بهتری را دید

وی در ادامه نیز خاطر نشان کرد: فولاد برای نیم‌فصل دوم باید بتواند دو بازیکن برای خط حمله و یک هافبک بازی‌ساز جذب کند. من هافبک بازی‌ساز در فولاد ندیدم. اگر این تیم بتواند به ویژه در خط حمله، بازیکن جذب کند تا بیت‌سعید و شیمبا دارای رقیب باشند، این مهم کارایی خط حمله فولاد را بالا می‌برد. پس با جذب بازیکن در پست‌های اشاره شده و تغییر تاکتیک می‌توان فولاد بهتری را در نیم‌فصل دوم شاهد باشیم.

کسب سهمیه آسیایی دور از دسترس نیست

سالمی در پاسخ به این سوال که آیا فولاد می‌تواند شانس کسب سهمیه آسیایی باشد؟ گفت: این مهم دور از دسترس نیست زیرا فولاد قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه دارد و امسال نیز با یکی دو برد می‌تواند خود را بین چهار تیم بالای جدول قرار دهد.

ترسِ نکونام به خاطر کم‌تجربه بودنش است

وی با بیان این‌که با توجه به بازی‌هایی که فولاد انجام می‌دهد، به نظر می‌رسد نکونام می‌ترسد و ریسک نمی‌کند، عنوان کرد: ترسِ نکونام به خاطر این است که تجربه لازم را در سرمربیگری ندارد. نکونام بازیکن خوشنامی بوده ولی در مربیگری بی‌تجربه است زیرا تنها سه سال از عمر مربیگری او می‌گذرد و به همین دلیل می‌ترسد که از کدام بازیکن برای بازی‌های تیمش استفاده کند. اما یک مربی با تجربه چنین ترسی را ندارد. اگر یک مربی با این ذهنیت که "اگر امروز یا فردا، کنار گذاشته می‌شود"، کار کند، یک ترس است و "تجربه نداشتن" نیز یک ترس دیگر. اگر سال به سال بر تجربه نکونام افزوده شود، ترس او برطرف می‌شود و می‌تواند در عرصه مربیگری موفق باشد.

امیدوارم نتایج خوب ذوب آهن با مدیرعاملی آذری، شامل فولاد هم شود

این مدرس فدراسیون فوتبال با بیان این‌که سعید آذری یک مدیرعامل باتجربه است و در دوران فعالیتش نشان داده که توانسته چه نتایجی را برای ذوب آهن به دست آورد، گفت: امیدوارم این نتایج شامل حال فولاد نیز شود. او مدیر توانمندی است و برنامه‌های خوبی دارد که می‌تواند در فولاد عملی کند. مدت زیادی نیست که آذری در باشگاه فولاد مشغول به فعالیت است و تا با مجموعه به صورت کامل آشنا شود، نیاز به زمان دارد. اگر این شناخت حاصل شود، می‌تواند به خوبی برنامه‌های خود را اجرا کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فولاد خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار