مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: تیم واکنش سریع در شرایط اضطرار دریایی دربندر خرمشهر از غرق شدن یک شناور تجاری باری جلوگیری کردند.
کد خبر: ۸۱۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 06 January 2020

نورالله اسعدی افزود:  بنا به گزارش رسیده از مرکز جستجو و نجات دریایی شناور هدهد در محل اسکله شماره هشت بندر خرمشهر دچار آبگرفتگی شدید شد و در آستانه غرق شدن قرار گرفت.

وی اظهار داشت: پس از اعلام حالت اضطراری از سوی این شناور با فرماندهی واحد دریایی و همکاری تیم واکنش در شرایط سریع بندر خرمشهر به همراه ۲ فروند قایق ۴۰۳۰/۱و رعد۳ و یک  فروند قایق نجات به محل حادثه اعزام شدند و پس از تخلیه آب درون موتورخانه و مهار اطراف شناور توسط بوم و همچنین مهار آلودگی شناور را از خطر غرق شدگی نجات دادند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر به موفقیت آمیز بودن عملیات اشاره کرد و گفت: این عملیات سه ساعت به طول انجامید و شناور حادثه دیده با توجه به آسیب احتمالی به قسمت کف به موسسه رده بندی و psc جهت بررسی بیشتر ارجاع داده شد.

اسعدی خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری مانورهای متعدد جستجو و نجات دریایی و واکنش در شرایط در شرایط اضطراری در سال‌جاری تیم واکنش در شرایط اضطراری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر به منظور خدمات رسانی در آمادگی کامل به سر می برد.

وی افزود:این حادثه خسارت جانی نداشت و علت آن در دست بررسی است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پرمصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی ازمهمترین  بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار