عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی باید به بانکها فشار بیاورند تا بنگاه ها از طریق بورس به مردم واگذار شود.
کد خبر: ۸۱۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 05 January 2020

حجت الاسلام مصباحی مقدم، رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه ای رادیویی با موضوع چرایی توقف بانکها بر بنگاه داری بیان کرد: علت اصلی بنگاه داری بانکها مربوط به مطالبات آنها از بنگاه هایی است که موفق به تسویه بدهی های خود نشده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توضیح بیشتر این مطلب گفت: مجموعه مطالبات بانکی به علاوه سود جریمه به قدری انباشته شده که بانکها وثیقه را تملک کرده و به بنگاه دار تبدیل شده اند.

این استاد دانشگاه همچنین تصریح کرد: اصل بنگاه داری بانکها تا سقف ۴۰ درصد پذیرفته است اما در حال حاضر بانکها بیش از ۵۰ درصد بنگاه داری می کنند و این موجب بلوکه شدن پول های بانکها در بنگاه ها شده است.

کالاخبر، وی با بیان اینکه بانکها در شرایط فعلی امکان واگذاری بنگاه های اقتصادی را آنگونه که باید ندارند افزود: عوامل مختلفی باعث چسبندگی بانکها به این بنگاه شده اند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با بیان اینکه بانکها طبق قانون واگذاری بنگاه های اقتصادی باید ظرف سه سال این کار را انجام می دادند، تصریح کرد: هم اکنون این مدت تمام شده و بانکها هم اقدامی نکردند لذا بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی باید به بانکها فشار بیاورند تا بنگاه ها از طریق بورس به مردم واگذار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار