استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با تقدیر از حضور میلیونی مردم این استان در آیین تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی گفت: خوزستان نخستین میزبان شهید سردار قاسم سلیمانی است که از این بابت افتخار می‌کنیم.
کد خبر: ۸۱۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸ 05 January 2020

غلامرضا شریعتی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهید قاسم سلیمانی در طول هشت سال جنگ تحمیلی در استان خوزستان بود و روابط عاطفی بین او و مردم استان وجود داشت تصمیم بر آن شد که خوزستان میزبان این شهید سرافراز اسلام باشد.

استاندار خوزستان افزود: شهید سلیمانی خدمات ارزنده‌ای به استان داشت و در جریان سرکشی به مناطق مختلف سیل‌زد با استقبال مردم خوزستان مواجه بود به همین دلیل مردم استان تقاضاهای فراوانی برای میزبانی از پیکر این شهید داشتند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی بسیار خالصانه بهمردم کمک کرد، بیان کرد: شهید سلیمانی با کمک رسانی به مردم سیل زده استان خوزستان نشان داد که خدمت جهادی حد و مرز نمی‌شناسد.

شریعتی با اشاره به خدمات ارزنده شهید سلیمانی به نظام جمهوری اسلامی افزود: مجاهدت‌ها و تلاش‌های شهید سلیمانی موجب شد تا مرزهای دفاعی ایران دورتر بروند.

وی گفت: مردم خوزستان در کنار ملت عزیزمان ایران اسلامی قدردان تلاش‌های این اسطوره صبر و استقامت هستند و ما این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت می‌گوییم.

پیکر پاک و مطهر شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش روز گذشته پس از تشییع در کربلا و نجف صبح امروز وارد خوزستان شد و توسط مردم قدرشناس استان بسیار باشکوه تشییع و بدرقه شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی  آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار