مردم ایذه روز یکشنبه به خیابان‌ها آمدند و در سوگ سردار رشید اسلام، سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عزاداری پرداختند.
کد خبر: ۸۱۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷ 06 January 2020

قشرهای مختلف مردم و هیات‌های مذهبی شهرستان ایذه در یک حرکت خودجوش روز یکشنبه در خیابان‌های اصلی ایذه حاضر شده و به عزاداری در سوگ پرواز آسمانی سردار سرافراز کشورمان پرداختند.

در این آیین که از چهارراه گاز تا چهارراه امام خمینی (ره) ایذه برگزار شد، مردم ولایت مدار ایذه ضمن عزاداری برای سردار سلیمانی، انزجار خود را از آمریکای جنایتکار اعلام کرده و خواستار انتقام از عاملان شهادت سردار سلیمانی و شهدای مقاومت شدند.

صبح روز یکشنبه نیز جمع زیادی از مردم شهرستان ایذه با وسایل نقلیه مختلف خود را به اهواز رساندند تا در آیین تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی شرکت کنند.

بامداد جمعه ۱۳ دی سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت و جمعی از رزمندگان مقاومت، پس از عمری مجاهدت، در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

آیین وداع و تشییع پیکر سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس از فرماندهان جبهه مقاومت، از ساعت هشت صبح روز یکشنبه ۱۵ دی با حضور وصف ناشدنی مردم خوزستان و استان های همجواردر اهواز برگزار شد.این آیین به دلیل جمعیت زیاد بیش از چهار ساعت به طول انجامید. پس از آن پیکر پاک این شهید و سایر همرزمان شهیدش برای طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) از طریق فرودگاه اهواز به مشهد مقدس منتقل شد.

مدارس نوبت صبح و عصر خوزستان، و ادارات و دانشگاه‌های این استان روز یکشنبه برای حضور مردم در این آیین تعطیل شد.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.در پی این اقدام تروریستی رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز را در ایران عزای عمومی اعلام کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار