مدیرکل امور مالیاتی ایلام:
مدیرکل امور مالیاتی ایلام، گفت: در نه ماهه سال جاری 194 میلیارد تومان مالیات در استان ایلام وصول شد که به نسبت مشابه سال گذشته 106 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۱۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 07 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عزیزاله عباس پور مدیرکل امور مالیاتی ایلام، از افزایش ۱۰۶ درصدی تحقق درآمدهای مالیاتی در این استان در سال ۹۷ خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۹۴ میلیارد تومان مالیات مستقیم و غیر مستقیم در استان ایلام وصول شد که پیشی بینی می‌شد این رقم  حدود ۱۸۴ میلیارد تومان  باشد.

وی افود: از این رقم ۱۲۰ میلیارد تومان از طریق مالیات مستقیم  و ۷۴ میلیارد تومان نیز از محل ارزش افزوده وصول شده است.

عباس پور اظهار کرد: در نه ماهه سال جاری بیش از ۳ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به توسعه ورزش و امور جوانان و فضاهای آموزشی استان اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: همچنین در این مدت  ۲۱۸ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌های استان اختصاص یافت.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام، تصریح کرد: سال گذشته  نیز ۵ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال از این محل به حساب ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان واریز شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: درآمدهای مالیاتی استان پس از وصول، به خزانه کشور واریز و مطابق با قانون برنامه بودجه، صرف امور جاری و عمرانی کشور مثل ساخت سد، جاده، پارک و … می‌شود.

عباس پور اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور بر اساس ماده ۶ برنامه ششم توسعه، عوارض موضوع ماده (۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده را به نسبت ۷۰ درصد شهرها و ۳۰ درصد روستاها و طبق شاخص جمعیت به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌کند.

وی  یادآوری کرد: بر اساس ماده ۹۴ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است بیست و هفت صدم درصد از کل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیر ساخت‌های ورزش، به ویژه در حوزه معلولین و جانبازان اختصاص دهد.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام خاطر نشان کرد: همچنین طبق تبصره ۳ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به منظور تأسیس و توسعه واحدهای آموزشی مورد نیاز، معادل نیم درصد از عوارض وصولی مالیات بر ارزش افزوده در حساب مخصوص در خزانه‌ای به نام وزارت آموزش و پرورش واریز و معادل آن از محل اعتباری که در قوانین بودجه سنواتی منظور می‌شود و در اختیار وزارت یاد شده قرار خواهد گرفت تا در امر توسعه و احداث مراکز در مناطق کمتر توسعه یافته هزینه شود./ح

 

فارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار