معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه تدوین سیاهه انتشار کرمانشاه در مراحل پایانی کار است، گفت: به نظر می‌رسد تدوین سیاهه انتشار تا پایان سال به اتمام برسد.
کد خبر: ۸۱۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 07 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایسنا،آذر ولی‌زاده ، اظهار کرد: بر اساس تصمیم سازمان محیط زیست، قرار است میزان آلودگی کلانشهرها و سهم آلودگی هر بخش در آن، تدوین شود.

وی ادامه داد: این کار برای هشت کلانشهر کشور انجام می‌شود و چون کرمانشاه نیز سال گذشته به جمع کلانشهرها پیوست، پیگیری برای تدوین سیاهه انتشار استان نیز از نیمه دوم سال گذشته آغاز شد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تدوین سیاهه انتشار استان‌ها نیز از طریق خود سازمان محیط زیست و با همکاری دانشگاه‌های مادر کشور انجام می‌شود، اضافه کرد: هر دانشگاه متولی تدوین سیاهه انتشار یک استان است.

ولی زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون کار تدوین سیاهه انتشار کرمانشاه در مراحل نهایی است و به احتمال زیاد تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و نتایج آن به سازمان محیط زیست داده می‌شود تا بتوانند بر اساس این سیاهه انتشار، تصمیم‌گیری‌هایی درباره وضعیت آلودگی هوا انجام دهند.

وی با بیان اینکه در تدوین سیاهه انتشار هم به منابع آلاینده ثابت مانند صنایع و کارخانجات و هم منابع متحرک مانند خودروها و وسایل نقلیه توجه می‌شود، اضافه کرد: سایر آلاینده‌ها مانند ریزگردها و ... نیز در سیاهه انتشار لحاظ خواهد شد.

به گفته این مسئول، در تدوین این سیاهه انتشار از اطلاعات و داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای محیط زیست، ایستگاه‌های هواشناسی و ... استفاده می‌شود.

ولی‌زاده هدف از تدوین سیاهه انتشار کلانشهرها را نیز تعیین سهم آلاینده‌ها و کمک به تصمیم‌گیری بهتر برای مقابله با آنها اعلام کرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار