مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه، جمعیت افراد زیرپوشش استان را حدود 180 هزار نفر در قالب 78 هزار خانوار اعلام کرد و گفت: ماهانه نزدیک به 19 میلیارد تومان کمک هزینه مستمری به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.
کد خبر: ۸۱۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 07 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،محسن رخصی، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در طول 40 سال بعد از انقلاب بیش از 120 نوع خدمت و فعالیت‌ در حوزه‌های مختلف از جمله حمایتی، سلامت، فرهنگی، توانمندسازی و اشتغال، ارائه تسهیلات کارگشایی، مسکن، تهیه جهیزیه، هدیه ازدواج نوعروسان و...را به گروه‌های هدف و خانواده‌های زیر پوشش ارائه داده است.

وی جمعیت افراد زیرپوشش استان را حدود 180 هزار نفر در قالب 78 هزار خانوار اعلام کرد و گفت: ماهانه نزدیک به 19 میلیارد تومان کمک هزینه مستمری به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از  بحث اشتغال و توانمندسازی به عنوان یکی از وظایف مهم این نهاد حمایتی یاد کرد و افزود: بحث بیکاری یکی از دغدغه‌های مردم و مسؤولان استان است که در این خصوص کمیته امداد یک برنامه ویژه برای خانواده‌های زیرپوشش دارد.

*200 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد

رخصی توضیح داد: همکاران و کارشناسان کمیته امداد در حوزه اشتغال در تمامی مراکز این نهاد حمایتی در شهرهای استان مستقر هستند که در بحث مشاوره شغلی مددجویان بیکار را مشاوره و استعدادسنجی می‌کنند سپس کلاس‌های ویژه‌ای برای رشد استعداد و انگیزه شغلی آن‌ها برگزار و شغل‌های که توانایی انجام آن را دارند به مددجویان معرفی می‌کنند، البته اگر نیاز به مهارت‌آموزی باشد در این راستا نیز کمیته امداد برنامه‌هایی دارد.

این مسؤول ادامه داد: طی 9 ماه سپری شده از سال جاری نزدیک به 2 هزار و 700 مددجو در کلاس‌های مهارت‌آموزی فنی وحرفه‌ای شرکت کرده‌اند که هزینه آن را کمیته امداد پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: بعد از آموزش و مهارت‌آموزی این افراد برای استفاده از تسهیلات اشتغالزایی که امسال به مبلغ 50 میلیون تومان افزایش یافته به بانک‌ها معرفی و در قالب بند(ب) تبصره 16 از تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

رخصی، سهم استان کرمانشاه را در این راستا رقم قابل توجهی بیش از 200 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سال گذشته در استان کرمانشاه بیش از 5 هزار طرح اشتغالزایی در رشته‌های مختلف برای خانوارهای زیرپوشش با اعتباری بیش از 120 میلیارد تومان تعریف و انجام شد.

وی ادامه داد: امسال نیز تا به امروز، 3 هزار طرح اشتغالزایی با اعتباری بیش از 100 میلیارد تومان برای 6 هزار نفر انجام شده است.

*حمایت 21 هزار حامی از 7 هزار یتیم و فرزند محسنین در کرمانشاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در ادامه به طرح اکرام ایتام نیز اشاره‌ای داشت و گفت: 7 هزار یتیم و فرزند محسنین زیرپوشش کمیته امداد استان است که این تعداد توسط 21 هزار حامی، حمایت می‌شوند.

وی در تعریف کودکان محسنین، اضافه کرد: به فرزندانی گفته می‌شود که از نعمت پدر برخوردار هستند، اما  شرایط پدر به گونه‌ای است که قادر به تامین خرج نیست یعنی یا از کارافتاده است یا به هر دلیلی فرزندان خود را رها کرده است.

رخصی به راه‌اندازی پویش جدید در جذب حامی برای ایتام در استان اشاره و بیان کرد: قصد داریم تا پایان سال 25 هزار نفر حامی جدید به جمع حامیان اضافه کنیم، هم‌اکنون به طور متوسط برای هر یتیم سه حامی داریم که ان‌شاءالله با استقبال مردم نوعدوست از این پویش، تعداد حامیان هر یتیم به 6 نفر خواهد رسید.

*بیش از 16 هزار و 800 دانش‌آموز و دانشجو زیر پوشش کمیته امداد هستند

وی جمعیت دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد را 15 هزار نفر عنوان کرد و گفت: کمک هزینه‌ای بین 200 تا 500 هزار تومان در ابتدای سال‌تحصیلی برای کمک هزینه خرید لوازم تحصیلی به حساب سرپرستان خانوارها واریز شده، در طول سال نیز با برپایی جشن‌هایی(جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری) مبالغی جمع‌آوری می‌شود که به حساب سرپرستان واریز می‌شود.

این مسؤول به جمعیت یک‌هزار و 850 نفری دانشجویان زیرپوشش نیز اشاره‌ای داشت و افزود: در بحث کمک هزینه و شهریه مبالغی بین 700 تا 2 میلیون تومان به حساب سرپرستان واریز می‌شود.

* اعزام بیش از 2 هزار و 700 مددجوی کمیته امداد کرمانشاه در اربعین حسینی به کربلای معلی

وی یکی از برنامه‌های کمیته امداد در کنار بخش حمایتی به صورت نقدی و سایر خدمات، مباحث فرهنگی دانست و اظهار داشت: امسال نزدیک به 2 هزار و 720 مددجو برای شرکت در مراسم اربعین از این نهاد حمایتی هزینه در حدود 500 هزار تومان(برای هر نفر) دریافت کردند.

رخصی به اردوهای زیارتی به مقصد مشهد مقدس و قم در طول سال اشاره کرد و افزود: تاکنون 2 هزار و 925 نفر از خانواده‌های زیرپوشش عازم مشهد و قم شده‌اند.

وی در بحث اوقات فراغت با اشاره به فعالیت 22 کانون به صورت موقت و دائم، گفت: این کانون‌ها در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت در طول سال برای مددجویان برنامه‌های مختلفی از آموزشدر بحث احکام گرفته تا مباحثی در خصوص آسیب‌های اجتماعی، دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در پایان اشاره به روش‌های مختلف در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به این نهاد حمایتی داشت و تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با شمارگیری کد پیامکی 083# *8877* صدقات خود را برای کمک به محرمان استان واریز کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار