دادستان شیراز گفت: اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی مصداق بارز تروریست دولتی است که قطعا از ناحیه نظام جمهوری اسلامی ایران بدون پاسخ نخواهد ماند.
کد خبر: ۸۱۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ 07 January 2020

آیت الله لطف الله دژکام سه‌شنبه در حاشیه راهپیمایی و تجمع بزرگ مردم شیراز در پاسداشت مقام والای سپهبد شهید قاسم سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجماع همه ملت های منطقه بر این است که آمریکا دیگر ابرقدرتی خود را از دست داده و باید منطقه را ترک کند و پیام اجتماع امروز نیز همین است.
وی ادامه داد: انتقام سختی در انتظار آمریکا و رژیم صهیونیستی است که به زودی شاهد آن خواهیم بود.

شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با جریان های تروریستی و تکفیری بود
سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس نیز در حاشیه این راهپیمایی با بیان اینکه امنیت ایران اسلامی مرهون مجاهدت های رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی بخصوص شهید سپهبد سلیمانی است، گفت: این مرد بزرگ در تمام سال های عمر خود مشغول مجاهدت و تلاش در راه مبارزه با دشمنان ملت ایران بود و اوج ولایتمداری و بصیرت در شخصیت این شهید بزرگوار قابل مشاهده است.
وی با بیان اینکه شهید سپهبد سلیمانی نقشه و سرمایه گذاری استکبار جهانی برای به آتش کشیدن منطقه غرب آسیا را نقش بر آب کرد، افزود: آمریکایی ها با پرورش گروه تروریستی داعش قصد داشتند ملت های مظلوم منطقه را برای دهه ها دچار جنگ و خونریزی کنند اما شهید سپهبد سلیمانی به همراه سایر رزمندگان و شهدای مقاومت اسلامی نقشه صهیونیست ها را که میلیاردها دلار برای اجرای آن سرمایه گذاری کرده بودند نقش بر آب کردند.
فرمانده سپاه فجر با اشاره به خشم و کینه آمریکایی ها نسبت به جبهه مقاومت اسلامی بخصوص شهید سپهبد سلیمانی، گفت: شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با جریان های تروریستی و تکفیری بود و این موجب نفرت و کینۀ آمریکایی ها از این شهید بزرگوار بوده است.
وی با بیان اینکه آمریکایی ها بار دیگر دشمنی خود با ملت ایران را به همگان ثابت کردند، تاکید کرد: همانطور که مردم شریف ایران و مسئولان اعلام کرده اند انتقام سختی در انتظار جنایتکاران تروریست آمریکایی خواهد بود.
سردار غیاثی با اشاره به حضور گسترده نوجوانان و جوانان در این مراسم، گفت: راهی که شهید سپهبد سلیمانی آغاز کرد با حضور این جوانان مومن و انقلابی در جبهه مقاومت اسلامی استمرار خواهد یافت و خونخواهان او در سراسر جهان خواب آرامش را از چشم صهیونیست ها و استکبار جهانی خواهند گرفت.

ترور سپهید سلیمانی بی پاسخ نخواهد ماند

دادستان شیراز هم در این مراسم  گفت: اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی مصداق بارز تروریست دولتی است که قطعا از ناحیه نظام جمهوری اسلامی ایران بدون پاسخ نخواهد ماند.

حیدر آسیابی افزود: پیام این حضور مردم در خیابان ها به خصوص در تشییغ پیکر سردار سپهبد سلیمانی، پیام وحدت و همدلی و بیداری نه تنها ملت ایران بلکه مسلمین جهان است.
وی ادامه داد: خون با برکت شهید سلیمانی باعث شد انسجام ملی ما بیشتر شود و ما شاهد هستیم حتی یکسری خواص که از روی ساده لوحی امید واهی به آمریکا داشتند با این اتفاق چهره آمریکا عریان تر از سابق به ملت ما نشان داده شد و ملت ما متوجه شدند که هیچ امیدی به آمریکا و شیطان بزرگ نیست و بی جهت نبود که امام از اول انقلاب اسلامی بحث شیطان بزرگ را به آمریکا نسبت دادند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بحث بی اعتمادی به دولت آمریکا را همیشه مطرح می کردند.
دادستان شیراز گفت: این اتفاق هرچند برای ما یک داغی بزرگی بود و همه مردم ایران احساس کردند یکی از اعضای خانواده خود را از دست دادند اما این اقدام جنایتکارانه بی پاسخ نمی ماند.

شهادت سردار سلیمانی هم موجب عزتمندی شد

تابناک فارس به نقل از ایرنا:فرماندار شیراز اظهارکرد: سردار سلیمانی در زندگی اش مایه عزت و افتخار جمهوری اسلامی و ایران بود و شهادتش نیز مایه برکت بود و برکات زیادی این شهادت به دنبال داشت.
محمدرضا امیری افزود: با اجتماع عظیم مردم در سراسر کشور و جهان در حمایت از راه شهید سلیمانی، مشاهده می کنیم انسجام در بین مردم ایجاد شده است و این به برکت خون شهید سلیمانی است که باید قدر این سرمایه ها را بدانیم.
بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار