کد خبر: ۸۱۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸ 07 January 2020

«مازولا» بازیکن برزیلی باشگاه تراکتورسازی تبریز در مصاحبه با تارنمای «واول برزیل» در مورد فوتبال ایران، عادت‌های رفتاری ایرانی‌ها با خارجی‌ها و همچنین نگرانی‌ها پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهاراتی را مطرح کرد.

حمله هوایی روز جمعه آمریکا به یکی از فرماندهان ارشد جمهوری اسلامی ایران تنش‌ها را در خاورمیانه افزایش داد. پهپاد حامل موشک به دستور «دونالد ترامپ» خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی را هدف قرار داد و در نتیجه منجر به شهادت این مقام ارشد نظامی ایران شد.

در واکنش به این اقدام، «آیت الله علی خامنه ای» رهبر جمهوری اسلامی ایران متعهد شد که انتقامی سخت در راه است.

در این بین، مازولا  ۳۰ ساله که برای تیم فوتبال تراکتور توپ می‌زند و در حال حاضر در تعطیلات به سر می‌برد، نظر خود را در این خصوص ارائه کرد.

وی در این باره گفت: مردم ایران با برزیلی‌ها رفتار خیلی خوبی دارند. آنها زندگی و موضوعات مرتبط با ما را تحسین می‌کنند. بنابراین در انتظار نتیجه شرایط هستم تا ببینم می‌توانم به ایران برگردم یا خیر. در شهر کوچکی زندگی می‌کنم؛ در هتلی که به طور کامل تمام امکانات را در اختیار من قرار می‌دهد و احساس امنیت بیشتری به من می‌دهد. از زمانی که به آنجا رفته‌ام، متوجه شدم که آنان به رفاه ورزشکاران اهمیت زیادی می‌دهند بنابراین در صورتی که مشکلی از لحاظ امنیتی وجود داشته باشد، آنها بازیکنان و هواداران را در معرض خطر قرار نمی‌دهند. تاکنون پیشنهادی محکمی دریافت نکرده‌ام و بنابراین به ایران باز خواهم گشت. البته اگر موقعیتی برای ماندن در برزیل به وجود آید، اینجا را ترجیح می‌دهم. در غیر این صورت برمی‌گردم تا به قراردادم تا سال ۲۰۲۰ متعهد بمانم.

مازولا افزود: آنها با خارجی‌ها رفتار بسیار خوبی دارند به ویژه بازیکنان. عاشق فوتبال هستند و هر جا که می‌روم یک نفر از من درخواست عکس گرفتن می‌کند.

فوتبال ایران در عرصه جهانی رو به رشد است؛ آنها در آخرین حضور خود در جام جهانی که به سال ۲۰۱۸ مربوط می‌شود، با اسپانیا، پرتغال و مراکش رقابت کردند. ایرانی‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند و با یک برد، یک تساوی و یک باخت و چهار امتیاز در رده سوم قرار گرفتند و تنها یک امتیاز مانع از صعود آنان به مرحله حذفی شد.

ستاره برزیلی تراکتور در خصوص فوتبال در ایران گفت: در باشگاه‌های بزرگی بازی کرده‌ام و اعتراف می‌کنم که در فوتبال ایران غافلگیر شدم. ورزشگاه همیشه مملو از جمعیت است و تعداد زیادی نیز همچنان خارج از ورزشگاه هستند. زمانی که با تراکتور قرارداد امضا کردم، تصورم این بود که در لیگی متوسط بازی خواهم کرد اما لیگ ایران خوب است. تیم اصلی کشور استقلال بوده و در تهران قرار دارد و در عمل چیزی مثل فلامینگو در برزیل است.

وی ادامه داد: زمانی که برابر آنها قرار گرفتیم تقریبا ۱۰۰ هزار نفر در ورزشگاه بودند و گروه هواداری بزرگی وجود داشت. آنها به ورزشکاران اهمیت می‌دهند و تلاش می‌کنند تا بهترین ساختار ممکن  را به کار گیرند. یک روز زمانی که شرایط آب و هوایی مناسب نبود، سفر ما لغو شد.

تراکتور سازی در دیدار بعدی خود باید به مصاف صدرنشین لیگ برتر یعنی پرسپولیس برود. تراکتور در حال حاضر با تنها پنج امتیاز اختلاف با پرسپولیس، در جایگاه سوم جدول رده‌بندی جای دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار