حسین حیدری بیان کرد: با وجود مشکلات مالی سازمان اتوبوسرانی اهواز، اما نیروهای این سازمان در حال افزایش هستند که باید این نیروها تعدیل و یا به بخش‌های دیگر منتقل شوند.
کد خبر: ۸۱۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴ 08 January 2020

محمدرضا ایزدی، عضو شورای شهر اهواز در یکصدوچهارمین جلسه این شورا ضمن تاکید بر وجود گره در برخی پروژ‌ه‌های شهری اظهار کرد: اعضای شورای شهر اهواز در بازه زمانی کمتر از یک ساعت با لایحه حدود ۳۰۰ میلیارد تومانی پروژ‌ه‌های اهواز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا موافقت کردند و در دستورکار شهردار قرار گرفت به مرحله کلنگ‌زنی رساندن پروژه توسط شهردار، امیدی را در دل مردم به وجود آورده است.

به گزارش"تابناک"؛  این عضو شورای شهر در اشاره به عناوین برخی از پروژ‌ه‌های ناتمام که نیازمند هزینه اندکی تا تکمیل هستند عنوان کرد: بیش از ۹۵ درصد پروژه فرهنگسرای کوی جمهوری تکمیل شده است اما شاهد استهلاک و عدم افتتاح آن هستیم و این در حالی است که با اندک هزینه‌ای این فرهنگسرا میتواند کاربردهای فرهنگی خوبی در منطقه داشته باشد.

وی افزود: ۹۵ درصد پل زردشت نیز تکمیل شده اما به دلیل نیاز به کارهای جزئی نزدیک به یک سال است که شاهد بلاتکلیفی این پروژه هستیم.

ایزدی ضمن تاکید بر لزوم بهسازی خیابان امام اهواز به عنوان خیابانی گردشگری و تحت عنوان پیشانی خوزستان، عنوان کرد: از روزی که آقای کتانباف در دوره پنجم شهردار اهواز شدند بر اجرایی شدن این پروژه تاکید داشتند اما تاخیرهایی پیش آمد که بالاخره سال گذشته قرارداد آن منعقد و پیمانکار مشخص شد اما پیشرفتی نداشته است.

در ادامه حسین حیدری اظهار کرد: به دلیل فرسوده بودن اتوبوس‌های و مشکلات مالی، تعداد اتوبوس‌های اهواز ماهیانه رو به کاهش است اما نیروها یا ثابت می مانند یا افزایش می یابند. باید این نیروها تعدیل شوند و به بخش های دیگر انتقال یابند.

وی با اشاره به نیروهای مازاد شهرداری، افزود: نیروهای سازمان اتوبوسرانی باید متناسب با فعالیتشان تعدیل شوند و نیروهای مازاد را به بخش های دیگر منتقل کنند. بحث ما تعدیل نیرو است که در برخی جاها تعداد نیرو کم و برخی جاها تعداد نیروها بیشتر است.

حیدری بیان کرد: رئیس سابق سازمان اتوبوسرانی اهواز عنوان کرده بود که ۱۸۰ دستگاه اتوبوس کار سرویسدهی در سطح شهر را انجام می دهند؛ در مدیریت شهری جدید در سه چهار ماه اخیر تعداد اتوبوس‌های اهواز حدود ۳۰ دستگاه کاهش یافته است.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز با قدردانی از حضور پرشکوه مردم در آیین تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی در اهواز گفت: شاید بتوان گفت این آیین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آیین تشییع پیکر امام خمینی (ره)، بی نظیر بوده است.

عبدالزهرا سنواتی درخصوص اتوبوس‌های درون شهری اهواز نیز گفت: با یک شرکت برای بازسازی اتوبوس‌های شهری اهواز قراردادی امضا شده و اگر نحوه بازسازی ۲ دستگاه اتوبوس مورد تایید ما باشد کارگاهی در اهواز ایجاد می‌کنیم تا بازسازی اتوبوس‌های اهواز را در همین شهر انجام شود.
 
محمدهادی قنوات، ضمن تقدیر از حماسه شهروندان اهوازی در استقبال از سردار سلیمانی گفت: حماسه خوزستان و شهر سرافراز اهواز در استقبال از پیکر پاک و مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی توطئه‌های استکبار جهانی را نقش بر آب کرد.

وی افزود:  اهواز بیرق هویت، ایمان و شجاعت را به اهتزاز درآورد و برگ زرینی در کتاب تاریخ افتخار ایران اسلامی به ثبت رسانید.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: قیام اهواز آغاز شکست دشمنان ایران و اسلام بود که شعله سرخ شهادت و انتقام را در ایران اسلامی برافروخت و جاری ساخت.

وی افزود: اهواز نشان داد دژ مستحکمی برای ایران اسلامی و مقام عظمی ولایت است، شورای شهر اهواز در برابر عظمتی که مردم دلیر اهواز در استقبال باشکوه از سردار دل‌ها داشتند سر تعظیم فرو می‌آورند؛ به راستی که خط خون نقطه پایان سلیمانی نیست.

همچنین ابراهیم قنبری سرپرست سازمان آتش نشانی اهواز اظهار کرد: در ۱۰ روزی که در شهر اهواز با سیل و آبگرفتگی معابر رو به رو بودیم حدود هشت هزار و ۸۱۶ تماس با مرکز آتش نشانی شهر اهواز گرفته شد.

وی افزود: حدود هفت میلیارد تومان خسارت به تجهیزات آتش نشانی و خارج شدن ۱۹ دستگاه خودرو آتش‌نشانی شد.
 
سرپرست سازمان آتش نشانی اهواز تصریح کرد: در سفر نوبخت به استان خوزستان و شهر اهواز، ایشان از نزدیک فعالیت‌های ما را دید و مبلغ ۱۱ و نیم میلیارد اعتبار به آتش نشانی اهواز تخصیص داد.
 
قنبری بیان کرد: یکی از مشکلات ما در اهواز در زمینه کمک رسانی بحث نبود نردبان است که با یک شرکت خارجی توافق صورت گرفته است اما در نحوه پرداخت قانونی آن با مشکل رو به رو هستیم.
 
در این جلسه که با شش دستور کار برگزار شد، اصلاحیه لایحه ضرایب عوارض پذیره به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

همچنین لایحه اصلاح ردیف بودجه مصوب سال ۹۸ بر اساس جداول تعیین شده از دیگر مصوبات اعضای شورا بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار