قباد محمدی در گفتگو با تابناک:
معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: جاسازی قرص در بسته بندی کیک‌ها با هدف تخریب صنایع غذایی برند‌های معروف، و در سطح توزیع رخ داده است.
کد خبر: ۸۱۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 08 January 2020

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار  تابناک کرمانشاه  اظهار کرد: در سراسر کشور عکس هایی مشاهده شد، که در داخل بسته بندی کیک ها قرص جاسازی شده بود. تقریباً در همه استان‌های کشور این گزارش داده شده است.

وی افزود: مطابق با بررسی که سازمان غذا و دارو انجام داد، مشخص شد که به هیچ وجه این کار در کارخانه نبوده و از نظر علمی هم امکان پذیر نیست. چون در کارخانه در جریان پخت کیک ها حرارت بالا استفاده می شود. و پروسه کاملاً اتوماتیک است.

این مسئول تاکید کرد: کیک های موردی که یافت شد را جمع‌آوری کردیم، موارد را آزمایش کردیم و مشخص شد که قرص‌ها خانگی هستند. استامینوفن بیشترین قرصی بود که داخل بسته بندی ها یافت شد. و البته قرص های خطرناکی نبودند، یعنی هدف این بود که کسی را مسموم کنند، یا آسیب جسمی به کسی بزنند. در واقع هدف این بود که صنایع غذایی که جزو صنایع غذایی پیشرو هستند و افراد زیادی در این زمینه مشغول به کارند، دچار آسیب شوند.

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه خیلی بازرسی های متعددی از شرکت های پخش داشتیم، خاطر نشان کرد: در شرکت ها چیزی مشاهده نشد، احتمالاً این مشکل در سطح عرضه و در داخل مغازه ها اتفاق افتاده است. و چون بسته بندی هایشان به راحتی باز می‌شود این کار به سادگی صورت گرفته است.

محمدی با اشاره به اینکه این کار با هدف آسیب به صنایع انجام شده و قصدشان این بوده که مردم را نسبت به صنایع غذایی بدبین کنند، تصریح کرد: تا کنون موردی از مسمومیت یا آسیب در این زمینه گزارش نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار