امام جمعه مسجدسلیمان:
امام جمعه مسجدسلیمان با بیان اینکه تاثیر شهادت سردار سلیمانی در همبستگی مردم علیه آمریکا و هم‌پیماناش فوق تصور است، گفت: شهادت سردار سلیمانی، انسجام جهانی مستضعفان را به وجود آورد و دشمن‌شناسی مستضعفان را تکمیل کرد.
کد خبر: ۸۱۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 09 January 2020

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدصادق امینی با اشاره به محبوبیت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: راز محبوبیت این سردار ملی، اخلاص بودن وی بود. برخی از خواص‌مان لذت‌گرا، دنیاگرا و اشرافی‌گرا شده‌اند و معنویت در این افراد کمرنگ شده و به دنیا روی آورده‌اند. برخی نیز سر از فساد مالی، یغماگری و چپاول‌گری در آورده‌اند. اما خون پاک این فرزند ملت در این فضای دل‌آزار، واژه‌های دینی و مکتبی ما را پررنگ کرد و مجددا دل‌ها را نسبت به عقاید و عاقبت محکم کرد.

وی افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی‌ خاکی، بی‌سروصدا، پرکار و دلسوز بود و به دلیل این اخلاصش، شخصی فراملیتی هم بود و همانطور که دلش برای ایران می‌سوخت، برای کل بشر هم می‌سوخت.

امام جمعه مسجدسلیمان گفت: یک عکس پشت میز یا با ژست از سردار حاج قاسم سلیمانی دیده نشده است. همه عکس‌های وی یا در خاک، میدان، یا در خط است. سردار سلیمانی مردمی و ساده‌زیست بود، بنابراین کسی که تا این اندازه به فکر مردم و دوست‌دار این مردم است، مردم نیز او را دوست خواهند داشت.

امینی با اشاره به تاثیر شهادت سردار قاسم سلیمانی در همبستگی اقشار مختلف مردم، علیه آمریکا و هم‌پیمانانش عنوان کرد: امروز هر کسی که صاحب فکر و نظر است، مات و مبهوت مانده است. شهادت این سردار و خون وی تمام واژه‌های اساسی ۴۰ ساله انقلاب را دوباره زنده کرد. مردم حس و حال انقلاب و دفاع مقدس را پیدا کرده‌اند. تاثیر این شهادت در همبستگی مردم علیه آمریکا و هم‌پیماناش فوق تصور است و قابل ارزیابی نیست. انسجام جهانی مستضعفان را به وجود آورد و دشمن‌شناسی مستضعفان را تکمیل کرد.

امام جمعه مسجدسلیمان در خصوص علت دستور ترامپ برای به شهادت رساندن فرمانده پایان‌بخشی به داعش، بیان کرد: این جنایت آمریکا نشان از عظمت سردار قاسم سلیمانی است. شهادت این سردار با دستور مستقیم ترامپ نشان از شوکت و عظمت وی و رذالت و پستی ترامپ است.

امینی با اشاره به اظهارات مقامات کاخ سفید درباره مذاکره با ایران پس از به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، گفت: در پی شهادت این سردار، کوچک و بزرگ و همه متوجه شدند که دشمن از درک مفاهیم نرم‌افزاری ما مانند شهادت، شهامت و معنویت ما عاجز است و آشنایی با این مفاهیم ندارد. آن‌ها فکر کردند با این جنایت مردم یک قدم به تسلیم نزدیک‌تر می‌شوند در حالیکه اکنون خودشان متحیر ماندند. اکنون در درون خودشان وحشت کردند و قدرت تحلیل را از دست دادند.

وی تصریح کرد: هیچ مکتبی مانند تشیع وجود ندارد و اکنون در سراسر جهان تمایل به سمت تشیع بیشتر شده است. دشمن کاملا از این جنایت خود پشیمان شده است.

امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به ضرورت تغییر گام بعدی ایران در کاهش تعهدات برجامی، گفت: در برجام فرصت‌سوزی‌های زیادی در ابعاد اقتصادی شده است. اکنون دولت متناسب با فضای حاکم بر ملت تصمیم بگیرد؛ برجام مرده و مضحکه است. ما ۱۱۰ درصد امتیاز دادیم و حتی ۱۰ درصد امتیاز نگرفتیم. از طرفی دیگر آن‌ها اصرار دارند که ما به تعهدات برجامی ادامه دهیم. دولت باید بپذیرد که در ارتباط با بیگانه، افراطی عمل کرد.

وی بیان کرد: خون سردار سلیمانی امنیت ما را ارتقاء داد و قدرت دفاعی ما را بیشتر کرد و یک‌مرتبه در منطقه و جهان اسلام، ده‌ها لشکر تمام عیار غضبناک به آمریکا و استکبار جهانی را آماده کرد. آمادگی چنین لشکرهایی زمان زیادی می‌طلبید، اما اکنون یک شبه، صد سال جلو رفتیم. خون، تضمین، پیروزی و شوکت می‌آورد. مواهب و فتوحاتی در راه است و ان‌شاءالله شهادت سردار بیشتر از حیاتش سازندگی خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار