رئیس جهاد دانشگاهی:
رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه موفقیت‌هایی که در جهاد دانشگاهی به وجود آمده‌اند به دلیل حمایت مدیران خودباور بوده است، گفت: اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید تحریم را مدیریت کنیم و برای این کار، به مدیران متخصص نیاز داریم.
کد خبر: ۸۱۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 09 January 2020

حمیدرضا طیبی در آیین افتتاحیه پنجاهمین گردهمایی معاونان پژوهشی جهاد دانشگاهی که به میزبانی اهواز برگزار شد، با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و ابراز تاسف از حادثه روز گذشته کرمان، اظهار کرد: اکنون در شرایط خاصی هستیم و باید برای عبور از این شرایط، کاری انجام دهیم. هم غرب و هم شرق منافع خود را در اولویت قرار داده‌اند و برای رسیدن به آن از هیچ جنایتی رویگردان نیستند. غرب ۴۰ سال است که مشکلات عدیده‌ای برای ما به وجود آورده و شرق منفعت‌طلب نیز پشت ما را خالی کرده است. بنابراین چاره‌ای جز قوی شدن و حفظ اقتدار خود نداریم.

 وی با بیان اینکه باید هم اقتدار دفاعی و هم اقتدار اقتصادی داشته باشیم، افزود: اقتدار دفاعی برای این است که دشمن حتی در ذهن خود تصور نکند که می‌تواند به ما آسیب وارد کند و اقتدار اقتصادی نیز باید دانش‌بنیان باشد و برای مردم اشتغال، رفاه و امنیت روانی را به همراه داشته باشد. اقتدار اقتصادی و دفاعی باید علمی، دانش‌بنیان و فناورانه باشند. توان علمی در کشور در وضعیت خوبی قرار دارد، در حوزه فناورانه نیز نشان داده‌ایم که توان انجام آن را داریم و مشکل تولید فناوری وجود ندارد.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: یکی از پیچیده‌ترین فناوری‌ها یعنی ساخت مته‌های حفاری صنعت نفت، هم‌اکنون در جهاد دانشگاهی به مرحله تولید رسیده است که یکی از های‌تک‌ترین تکنولوژی‌ها است.

طیبی تاکید کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، باید هم انقلابی بمانیم و هم پیشرفت کنیم. انقلابی بودن و پیشرفت کردن، الزامات و تبعات خود را دارد و تحریم، از تبعات آن است. اگر بخواهیم به پیشرفت پایدار برسیم و صاحب فناوری شویم، نیاز به مواد اولیه و تجهیزات پیشرفته داریم و منطقی نیست که بگوییم همزمان هم تولید فناوری می‌کنیم و هم کلیه قطعات و مواد اولیه را خودمان تولید کنیم، بنابراین باید با سایر کشورها نیز در ارتباط باشیم.

وی با بیان اینکه منطق این است که بزرگان و نخبگان سیاسی، اجتماعی و علمی با دیدگاه‌های مختلف درباره اینکه می‌خواهیم انقلابی بمانیم و پیشرفت کنیم، علمی بحث کنند و برنامه‌ریزی جامع بلندمدت داشته باشند، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، تحریم ادامه دارد و باید به دنبال توسعه و استقلال کشور باشیم. اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید تحریم را مدیرت کنیم و برای این کار به مدیران متخصص نیاز داریم.

طیبی با بیان اینکه موفقیت‌هایی که در جهاد دانشگاهی به وجود آمده‌اند به دلیل حمایت مدیران خودباور بوده است، گفت: در جهاد دانشگاهی می‌توانیم با دو برنامه پنج ساله، به تمام آرزوها و آمال خود برسیم به این شرط که برنامه‌ریزی کنیم، خودباوری داشته باشیم و کار را به متخصص بسپاریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار