طیبی خبرداد:
رئیس جهاد دانشگاهی از ساخت کارخانجات نمک‌زدایی توسط این نهاد در آینده‌ خبر داد.
کد خبر: ۸۱۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 09 January 2020

حمیدرضا طیبی در حاشیه بازدید از خط تولید مته حفاری جهاد دانشگاهی خوزستان اظهار کرد: یکی از زمینه‌های اصلی فعالیت جهاد دانشگاهی، تولید فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت ایران است. جهاد دانشگاهی از دهه ۶۰ همکاری گسترده‌ای با شرکت ملی‌مناطق‌نفتخیز جنوب در تولید فناوری داشته که تولید مواد شیمیایی، حاصل یکی از این همکاری‌ها است.

وی افزود: بنابراین تصمیم گرفتیم این فعالیت‌ها را جهت ساخت محصولات بیشتر، ارتقاء دهیم که قرارداد ساخت مته حفاری یکی از این موارد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفت مناطق نفتخیز جنوب، تاییدی بر تکنولوژی‌های تولید شده است و امیدواریم توسعه این فناوری، به حوزه‌های مختلف از جمله ساخت انواع مته‌ها و اتمام مته‌های pvc منجر شود.

طیبی با اشاره به برنامه جهاد دانشگاهی در زمینه خودکفایی صنعت نفت، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های جهاد دانشگاهی در آینده، ساخت کارخانجات نمک‌زدایی است؛ جداسازی آب و آب نمک از نفت یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته مورد نیاز است و امیدواریم تا پایان ماه جاری یا حداکثر تا پایان بهمن‌ماه امسال قرارداد مجموعه ۶۰ هزار بشکه‌ای را با شرکت ملی نفت مناطق نفتخیز جنوب منعقد کنیم.

وی گفت: طراحی و ساخت مبدل‌های فرکانسی نیز که کاربرد گسترده‌ای در انتقال نفت و گاز دارد، یکی از زمینه‌های جدید همکاری ما است. با توجه به اینکه هر میدان نفتی نیاز به مواد شیمیایی خاص خود دارد، تولید برخی مواد شیمیایی پر مصرف را نیز انجام دادیم و در حال توسعه این کار به سایر مخازن هستیم.

طیبی بیان کرد: بازدید امروز به انعقاد سریع‌تر این قراردادها کمک زیادی می‌کند و امیدواریم بتوانیم نیازهای فناورانه صنعت نفت را تامین کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار