نماینده ولی فقیه در خوزستان:
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: امروز سخت‌ترین انتقام ما این است که هیمنه و اقتدار آمریکا را بشکنیم.
کد خبر: ۸۱۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 11 January 2020

سیدمحمدنبی موسوی‌فرد در مراسم یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که در دانشگاه نفت آبادان برگزار شد، با اشاره به حضور میلیونی و کم‌نظیر مردم در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان وی، اظهار کرد: حضور جمعیت میلیونی در این مراسم، به‌گونه‌ای بود که امکان حرکت برای مردم وجود نداشت، مردم در شهرهای مختلف ساعت‌های طولانی در خیابان‌ها ایستادند تا پیکر سردار را تشییع کنند.

وی با اشاره به جنایت‌های داعش و ایجاد سد نفوذناپذیر مقاومت برابر آن‌ها گفت: اگر داعش قدرت داشت، این جنایت‌ها ادامه پیدا می‌کرد. مردم در پی شهادت سردار، انتقام را طلب می‌کنند و بخشی از آن نیز محقق شد، برخی می‌گویند هم وزن حاج قاسم پیدا نمی‌شود. در واقعه عاشورا و انتقام مختار نیز هم‌وزن حضرت اباعبدالله(ع) وجود نداشت. صحبت هم‌وزنی نیست. باب انتقام باز است. امروز سخت‌ترین انتقام ما این است که هیمنه و اقتدار آمریکا را بشکنیم. روس‌ها با همه توانمندی نظامی خود جرات نمی‌کنند کاری که رزمندگان ما دیشب انجام دادند، انجام دهند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه ایران اسلامی، هیمنه و اقتدار آمریکا را به زیر کشیده است، افزود: در همین کشور، یک سفیر آمریکایی بر همه مقدرات ما حکومت می‌کرد. مسئولان نظام جمهوری اسلامی اگر دنیا را می‌خواهند باید مانند حاج قاسم باشند، اگر آخرت را هم می‌خواهند باید مانند حاج قاسم باشند. او به‌گونه‌ای زندگی کرد که وقتی رفت همه مردم عزادار شدند.

موسوی‌فرد با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا»، (مریم، ۹۶) گفت: این راه و رمز محبت است. هر کس چنین باشد که هم ایمان و عمل صالح داشته باشد، شامل این آیه می‌شود و خداوند محبت او را در دل‌ها قرار می‌دهد. حضرت علی(ع) فرمودند به‌گونه‌ای با مردم معاشرت کنید که اگر از دنیا رفتید برای شما گریه کنند و اگر خداوند به شما حیات داد، آغوش محبت برای شما بگشایند. حاج قاسم چنین بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار