مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان:
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه بومی سازی و ساخت تجهیزات مورد نیاز در صنایع کشور با استفاده از ظرفیت دانشگاهی موثرترین راه برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و تحقق شعار ما می توانیم است.
کد خبر: ۸۱۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱ 09 January 2020

علی محمدی روز پنجشنبه در آیین امضای تفاهم نامه و عقد قرارداد همکاری مشترک با شرکت فولاد خوزستان در سرسرای دانشگاه آزاد اسلامی اهواز اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان با ۱۱ هزار پرسنل ظرفیت بزرگی در زمینه رونق اقتصاد کشور بوده و در حوزه اشتغالزایی نیز تاکنون اقدامات خوبی در این شرکت صورت گرفته است.

وی افزود: تولید سالانه سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی این شرکت را به عنوان یکی از شرکت‌های نمونه کشور معرفی کرده و در حوزه غنی سازی تجهیزات و قطعات نیز به دستاوردهای بزرگی دست یافته ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک بین این شرکت و دانشگاه آزاد نیز گامی موثر جهت رشد تولید، ساخت قطعات مورد نیاز صنایع و جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

وی بیان کرد: فولاد خوزستان در زمینه حمایت از شرکت‌های داخلی و همچنین جذب نیروهای متخصص بومی استان در سال‌های اخیر گام‌های موثری برداشته و امید است با امضای این تفاهم نامه‌ها و عقد قرارداد بین دانشگاه و صنعت، ضمن رونق تولید بتوانیم بخش عمده‌ای از معضل اشتغال را برطرف کنیم.

آینده پژوهی از اهداف مهم صنعت و دانشگاه است

همچنین حجت السلام فرج الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: یکی از ماموریت‌های جدید دانشگاه آزاد شناخت مسائل و مشکلات صنایع و رفع این موانع است.

وی افزود: اکنون برای عملیاتی کردن پروژه‌های مختلف در صنایع و آموزش‌های کوتاه مدت برای کارکنان در صنعت استان با استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی اقدامات لازم صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: تاکنون جلسات متعددی با صنایع استان برای انتقال دانش به صنعت برگزار و همواره بر توجه هرچه بیشتر به طرح‌های دانش بنیان، علمی و پژوهشی تاکید شده است.

وی یادآور شد: پیش از این نیز تفاهم نامه‌ای میان دانشگاه آزاد و شرکت ملی حفاری ایران در زمینه ساخت یک دستگاه برای مته حفاری امضا شد که باتوجه به عملکرد موفق این دستگاه، قرارداد آن بزودی منعقد می‌شود.

حجت الاسلام براتی گفت: این دستگاه تاکنون از کشور چین وارد شده و عمر مفید آن حدود ۲ ماه بود اما متخصصان دانشگاه آزاد موفق به ساخت دستگاهی شدند که اکنون ۶ ماه است در صنعت حفاری مورد استفاده قرارگرفته و جوابگو بوده است.

آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک و انعقاد قرارداد همکاری با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در زمینه های تحقیقاتی ،علمی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و شرکت فولاد خوزستان روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استان در سرسرای داشگاه آزاد اهواز برگزار شد.

همچنین قراردادی بین دانشگاه آزاد و فولاد خوزستان در زمینه های پژوهشی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال امضا شد که قرار است این طرح ظرف مدت سه سال اجرایی شود.

 

 

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار