مدیرکل دامپزشکی خوزستان از ورود نخستین کشتی حامل محموله دام زنده از رومانی به بندر خرمشهر خبر داد.
کد خبر: ۸۱۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 12 January 2020

دکتر مصطفی کنارکوهی اظهار کرد: نخستین کشتی حامل محموله دام زنده به تعداد ۳ هزار و ۶۹۲ راس دام زنده از رومانی آخر هفته گذشته وارد بندر خرمشهر شد. این محموله تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی پس از طی مدت قرنطینه‌ای بهداشتی در کشور مبدأ، به سمت بندر خرمشهر روانه شد و در زمان ورود به کشور نیز با کنترل کامل شرایط بهداشتی و مجوز حمل بهداشتی صادره تحت نظارت دامپزشکی خوزستان، تخلیه شده است.

وی افزود: سازمان دامپزشکی در راستای تأمین نیاز گوشت قرمز با انجام الزام‌های بهداشتی و نظارتی مجوزهای بهداشتی واردات دام زنده را صادر کرده است.

کنارکوهی بیان کرد: دام‌های زنده وارداتی با در نظر گرفتن ضوابط قرنطینه دامپزشکی به نزدیکترین کشتارگاه صنعتی دام ارسال و زیر نظر بازرسان دامپزشکی پس از طی مدت استراحت قبل از کشتار و معاینه بالینی، کشتار شده و لاشه دام کشتاری پس از طی دوره پیش سرد با صدور مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای از کشتارگاه به سمت واحدهای عرضه و برای مصرف مردم ارسال می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در مدت تخلیه دام، همکاران اداره دامپزشکی شهرستان خرمشهر در سه نوبت کاری به صورت ۲۴ ساعته به بررسی شرایط بهداشتی و صدور محموله‌های لازم بهداشتی و قرنطینه‌ای مشغول هستند.

وی با اشاره به نظارت اکیپ‌های دامپزشکی مستقر در کشتارگاه به صورت شبانه‌روزی، ادامه داد: به محض رسیدن خودروهای حمل دام زنده به کشتارگاه صنعتی دام خرمشهر، دام‌های وارداتی در استطبل‌های انتظار دام جهت طی دوره استراحت و آماده‌سازی به منظور کشتار تخلیه می‌شوند.

کنارکوهی با بیان اینکه دقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی از جمله مواردی است که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد، اظهار کرد: اگر محموله‌ای دارای گواهی‌های معتبر دامپزشکی از کشور مبدأ نباشد و کلیه مراحل قرنطیه‌ای بهداشتی را طی نکرده باشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار