رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با بیان اینکه امسال جایزه پروفسور ترسلی به ۶ دانشجو تعلق گرفت، گفت: هدف از اجرای این نوع طرح‌ها تشویق دانشجویان و حفظ و معرفی شخصیت‌های علمی استان به عنوان یک ارزش نمادین است.
کد خبر: ۸۱۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 13 January 2020

علی‌حسین صابری اظهار کرد: جایزه علمی پروفسور عباس ترسلی به عنوان یک نخبه در استان خوزستان به نام این پروفسور به صورت نمادین انجام شده است و حدود ۳ تا ۵ سال است که این جایزه به دانشجویان داده می‌شود.

وی افزود: بنیاد نخبگان فراخوان این نوع طرح‌ها و جایزه‌ها را می‌دهد، شرایط لازم را مهیا می‌کند و از طرفی آن شخصیت علمی شرایطی را برای این جایزه تعیین می‌کند. پروفسور ترسلی هر ساله به ۶ نفر از دانشجویان رشته شیمی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری جایزه می‌دهد.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با بیان اینکه این طرح ارزش نمادین دارد و تشویقی برای دانشجویان به حساب می‌آید، گفت: اگر بتوان این جوایز و طرح‌ها را گسترش داد، فرهنگ علم آموزی در استان گسترش می‌یابد. در حال حاضر در استان فارس ۹ جایزه علمی هر ساله به دانشجویان اختصاص داده می‌شود.

صابری با بیان اینکه در استان خوزستان شخصیت‌های برجسته علمی زیادی وجود دارند، ادامه داد: این نوع جایزه هم به تشویق دانشجویان کمک می‌کند که خود نوعی کمک مالی به حساب می‌آید و هم شخصیت‌های علمی استان به عنوان یک ارزش نمادین، حفظ و معرفی می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر بیشتر کمک‌های خیریه‌ها در زمینه‌های غیر از علمی و آموزشی است؛ این موضوع اهمیت زیادی دارد چرا که در راستای توانمندسازی اشخاص مستعد در جامعه است.

دکتر عباس ترسلی عضو هیات ‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و استاد گروه شیمی دانشکده علوم، مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۴۵ در رشته شیمی محض از دانشگاه تهران اخذ کرد و توانست تحصیل خود را در مقطع کارشناس ارشد رشته شیمی آلی در همین دانشگاه بگذراند. وی سپس برای تحصیل در دوره دکتری در سال ۱۳۵۴ راهی کشور انگلستان شد و تحصیل خود را در رشته شیمی آلی و مطالعات اسپکتروسکوپی ادامه داد. وی از سال ۱۳۴۸ به استخدام دانشگاه شهید چمران اهواز (جندی شاپور سابق) درآمد.

ازجمله افتخارات وی می‌توان به دریافت لوح انجمن شیمی و مهندسی تهران، پژوهشگر برگزیده دانشگاه شهید چمران اهواز در سال‌های ۷۴ و ۸۰ و محقق برگزیده دانشگاه شهید چمران اهواز در سال ۷۷ اشاره کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار