فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان عنوان کرد: استان خوزستان به رغم اینکه خط مقدم دفاع در هشت سال دفاع مقدس بود، فاقد موزه دفاع مقدس است که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط سردار علیپور آغاز این روند انجام شد و کارهای خوبی صورت گرفت.
کد خبر: ۸۱۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۱ 13 January 2020

سردار حسن شاهوارپور ظهر یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان اظهار کرد: ما در کشور حوادث مختلف تلخ و شیرینی را تجربه کردیم که هر کدام برای ما مهم و حائز اهمیت بود.

به گزارش" تابناک" وی افزود: مهم این است که روند حرکت توسعه انقلاب اسلامی چگونه پیش می‌رود و ما همیشه نگران این بودیم که مردم نگاهشان به روند انقلاب اسلامی چگونه است.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان تصریح کرد: تشییع شهدای شهدای مقاومت در کشور نشان داد که مردم روند انقلاب اسلامی را با دل و جان قبول دارند و با همه وجود این مسیر نورانی را حفاظت و پاسداری می‌کنند و دشمن اصلی همچنان آمریکا و استکبار جهانی است و آن ماهیتی که استکبار جهانی دارد، مشخص و روشن است.

شاهوارپور بیان کرد: حرکت و حضور میلیونی مردم در داخل و بیرون کشور نشان داد که همچنان روند انقلاب اسلامی در بین مردم محبوبیت دارد.

وی تصریح کرد: امروز آمریکا که در جنایتکاری نمونه ندارد و در دنیا جنایات زیادی را انجام داده است به این موضوع بسیاری می‌پردازد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان عنوان کرد: در حمله هوایی ایران به پایگاه‌های نظامی در عراق تلفات و امکانات زیادی را از دست دادند اما بایکوت خبری شد و هیچ خبری را نگذاشتند پخش شوند و منتظر بودند تا اتفاقی در جمهوری اسلامی روی دهد تا به آن بپردازند.

وی بیان کرد: امیدواریم خداوند صبری را به ما بدهد که با کمک مردم بتوانیم از موانع عبور کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان در خصوص فعالیت‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: رسالت مهم که در حوزه نشر اهداف والای تفکر دفاع مقدس است که سردار علیپور توانست در این میدان‌های سخت نجات دهند، نشر دهند و بانی این ارزش‌ها و آثار در استان باشند.

وی گفت: استان خوزستان به رغم اینکه خط مقدم دفاع در هشت سال دفاع مقدس بود، فاقد موزه دفاع مقدس است که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط سردار علیپور آغاز این روند انجام شد و کارهای خوبی صورت گرفت.

در ادامه آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز ضمن تسلیت ایام فاطمیه و همچنین شهادت سردار سلیمانی، جان باختن هم‌وطنان کرمانی و سرنگونی هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: سردار علی‌پور چندین سال متصدی این بخش بود و فعالانه در بنیاد حفظ آثار حضور داشت و کارنامه درخشانی مانند گذشته از خود برجای گذاشت. به سردار یوسفی که چهره انقلابی و جهادی وی شناخته شده است نیز تبریک می‌گویم.

وی در ادامه با اشاره به سخنی از حضرت فاطمه(س) در ارتباط با جهاد گفت: ایشان در این خطبه که یکی از موضوعات آن تبیین فلسفه احکام الهی است، فرموده‌اند: «خداوند جهاد را برای عزت‌مندی اسلام وضع کرد»، خداوند برای اسلام عزت خواسته است، از این رهگذر هرگونه سلطه ظالمانه کافران را نفی می‌کند. مؤمنان باید آزاد و مستقل باشند و تنها در زیر چتر نظام اسلامی زندگی کنند. مخاطبِ عدم تشریع سلطه طاغوت، مسلمانان هستند که باید زیر سایه ولایت الهی که در وجود مقدس اولیای الهی تجلی یافته است زندگی کنند؛ برخی فکر می‌کنند بحث ولایت فقیه در قرآن نیامده است اما آیه ۴۴ سوره مبارکه مائده نشان می‌دهد که این بحث تنها یک نظریه اجتهادی که توسط امام(ره) مطرح شده، نیست بلکه در شرایع دیگر هم بوده است. قرآن از امت می‌خواهد زیر سایه نظام الهی باشند و سلطه هر گونه طاغوت را نفی کنند. این هدف با راهکار جهاد تأمین می‌شود که هدفش عزت اسلام است.

آیت‌الله حیدری گفت: دوران دفاع مقدس فرصت بی‌نظیری در تاریخ امت اسلامی است و در هیچ کجای تاریخ ما نمونه‌ای جامع مثل دفاع مقدس که برای ایجاد عزت‌مندی امت اسلام به این شکل به وجود آمد، سراغ نداریم. این دوران بزرگ‌ترین دانشگاه بود که انسان‌های لایق، صبور و شجاعی تحویل جامعه داد. نمونه آن سردار سلیمانی و ابومهدی هستند. همه اینها برخاسته از جبهه‌های دفاع مقدس بودند و اگر توانستند برای جبهه مقاومت افتخار بیافرینند برای این است که در دوران دفاع مقدس آب‌دیده شدند. بنابراین ارزش و فرهنگ دفاع مقدس باید برای آیندگان مطرح شود. خوشبختانه به دستور رهبر انقلاب، جمعی از مسئولان سپاه برای احیا و نشر این فرهنگ متولی شدند و همه باید در کنار این مجموعه قرار بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار