رئیس مرکز بهداشت استان خبر داد:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز بسیج ملی تغذیه سالم در خوزستان همزمان با سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۱۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 20 January 2020

دکتر مهدی حسینی‌زاده اظهار کرد: تغذیه نامناسب و مصرف زیاد قند، نمک و چربی از مهمترین عوامل خطر در ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر، چاقی و اضافه وزن، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲ و برخی از انواع سرطان‌ها است که در این زمینه، اصلاح الگوی غذایی و انتخاب جایگزین‌های غذایی سالم و مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: شرط اصلی سلامتی، پیروی از الگوی غذایی سالم است و مراقبت از سلامتی در اصل یک مسئولیت فردی محسوب می‌شود. یکی از ارکان اصلی خودمراقبتی، توجه به تغذیه و الگوی مصرف غذایی توسط خود فرد است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: خودمراقبتی تغذیه‌ای این است که هر فرد با مفهوم تعادل، تنوع و تناسب در برنامه غذایی روزانه آشنا باشد و با روش‌های جایگزین مواد غذایی و استفاده از منابع غذایی موجود و در دسترس بتواند نیازهای تغذیه‌ای خود را برطرف سازد.

حسینی‌زاده ادامه داد: با توجه به الگوی غذایی نامناسب و به تبع آن آمار بالای اضافه وزن و چاقی در بین مردم، خوزستان در میان استان‌های ناامن غذایی قرار دارد که این امر ضرورت اجرای بسیج ملی تغذیه سالم و ارتقای آگاهی افراد در خصوص جایگزین‌های مناسب را دو چندان می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در طول سال، کارشناسان تغذیه در راستای ارتقای دانش، نگرش و عملکرد عموم مردم در زمینه تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت، خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند اما به دلیل اهمیت آموزش تغذیه صحیح و نقش آن در بهبود شیوه زندگی، از ۱۴ تا ۳۰ دی‌ماه امسال، بسیج ملی آموزش تغذیه سالم در سراسر کشور با هدف افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد عموم مردم، دست‌اندرکاران و ذی‌نفعان بخش سلامت و سیاست‌گزاران در خصوص تغذیه سالم و جایگزین‌های مواد غذایی در حال برگزاری است.

حسینی‌زاده گفت: امسال این بسیج با شعار "ترویج الگوی غذایی سالم با جایگزین‌های غذایی سالم" برگزار می‌شود. در این ایام و از طریق رسانه‌ها، راهکارهای بهبود تغذیه را به جامعه آموزش خواهیم داد. از شهروندان دعوت می‌شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشت و خانه‌های بهداشت جهت دریافت خدمات بهداشتی و ارتقای آگاهی و سلامت خود و خانواده خود گام بردارند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بهداشت ، سلامت ، تغذیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار